Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja fel medel overkill o onödigt dyrt! Men varför skulle hästen inte klara det?Okej. Han mumlade något om banminth först sen skrev han ut cydectin comp...
hej, när du ändå finns "på plats" har jag en fråga.@peter_lundin det har jag hört flera veterinärer säga på sista tiden, dessutom en som sa till hästägaren att om hästen bara hade lilla blodmasken var det ingen mening att ge det, men det är ju just där den gör nytta, ingen skillnad på stora blodmasken att ta Cydectin till Ivomec t.ex.
jo det stod flera andra maskar med men det var ju blodmask jag var ute efter Om man vet att man har blodmask i markerna, ska man då avmaska med intervall under hela betet eller räcker det med analys till hösten och avmaska då? + att hästen är avmaskad nu innan betet@sandrafors Japp! Det borde stå att det tar mer, Eraquell tar samma saker som Ivomec, Noromectin osv.
haha nu måste jag erkänna att jag avmaskat utan träckprov nuHur mycket hade din häst och vad har de andra som ska gå i hagen? Hur stor är hagen?
Det jag menade med mer är att det tar både adulta och juvenila stadier av lilla blodmasken och alla stadier av stora blodmasken.
okej då gör jag så. Ska nytt prov tas till hösten eller om det påvisas mask under sommaren ska man då tänka att hon rimligen fått mask igen och avmaska utan prov?Jag skulle ta ett prov senare i sommar när det gått ca 10v efter du avmaskade, inte vänta ända till hösten.
okej! Jag använder mig av kolla masken, har för mig att du jobbar där?Du blir aldrig av med all mask, så det kan vara gammal smitta som tittar fram. Hojta när provet är gjort så kan vi göra en utvärdering då efter svaret och hur sommaren är.