Mynta2
Trådstartare
Jag vet det finns en del trådar om denna sjukdom, men hittar inte svaret på detta. OBS, inte min hund som har Cushing. I alla fall, jag läste att ca 80-95% av tumörerna i hypofysen är godartade, men får dom den i binjuren så¨är 50% elakartade, och det verkade inte som bästa utgången om en tumör dök upp där oavsett. Denna hund har fått diagnosen Cushings samt tumör i binjuren. Behandlar man på samma sätt med Vetoryl med tumör där som i hypofysen. Hittade liksom inget om det och hur vet man om den är god eller elak ? Hundens veterinär verkar inte upplyst om behandling. Ägaren bara säger: veterinären har sagt det finns inget att göra och man kunde likställa det med canser !..men det kan man väl ändå inte göra eller ? Chusing är ju en hormonell sjukdom och Canser..typ celldelning utan kontroll om man ska dra nån liknelse.
Någon här som haft/har Chusinghund med tumör i binjuren som kan berätta mer. Hunden är 10 år. Senast i går läste jag om en som fick diagnosen på en 11 årig hund, och hunden var nu 14 utan nämvärda problem.
Någon här som haft/har Chusinghund med tumör i binjuren som kan berätta mer. Hunden är 10 år. Senast i går läste jag om en som fick diagnosen på en 11 årig hund, och hunden var nu 14 utan nämvärda problem.