CSS-hjälp

P

pemma

Just för tillfället står det lite still i min hjärna, så jag behöver er hjälp:angel:

Jag vill göra så att alla bilder har en ram som ser ut på samma sätt. Detta har jag inga problem med, men sedan vill jag att detta bara ska gälla inom ett visst element. Hur löser jag det?

Om jag skriver t ex såhär i css-koden:
img {border: 4px; border-style: double; border-color: #999966; padding: 3px;}
Så reglerar ju den alla bilder i html-dokumentet, men jag vill bara att den ska reglera bilderna som finns i det elementet som jag kallar #content.
Jag tycker att man borde kunna lägga in så att den bara reglerar det som står i content, men det blir inte som jag vill...

Någon som kan lösa detta till mig? Har letat lite, men gissar att det går fortare att få svar här...;)

Sv: CSS-hjälp

Testa

#content img {
border:4px double #996;
padding:3px;
}

:)

Jag blir galen!! :angel: Jag provade samma sak själv i går (för det lät ju väldigt logiskt). Tror du det fungerade då? Nejdå...
Nu fungerade det dock utmärkt. Tackar :bow: :D

Liknande trådar

IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Håller på att bygga en sida baserad på templates istället för frames. Det funkar bra, förutom att jag vill ha en färg på länkarna i...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Spider84
·
IT & mobiler Sitter och pular med ett nytt upplägg på en av sidorna. Jag är nybörjare på css, so be gentle ;) http://w1.858.telia.com/~u85811929/...
Svar
19
· Visningar
1 255
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025