Crown's Blue Pearl mfl danska cremello hingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ramona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 2 690

Ramona

Trådstartare
Vad vet vi om alla danska cremello-hingstar? Det verkar ju finnas en hel del när man letar runt. Flera av dem är godkända och tävlar i både hoppning och dressyr så någon borde ju ha sett till dem.

Vad vet vi om följande hingstar:

Crown's Blue Pearl

Mascarpone´s Erbe GF

Highlights Magic Moment

Moonhaze Silver Spiral

Jag undrar också varför det finns ett flertal cremellohingstar i Danmark, när vi i Sverige inte har några kvar? Eller har vi?
Är det någon som känner till flera cremellohingstar i våra grannländer så får ni gärna ta upp de i denna diskussionen!

Senast ändrad:
Sv: Crown's Blue Pearl mfl danska cremello hingstar

Har vi ågon aktiv palominoförening i Sverige? Jag vet inte om det kan ha med det att göra. Jag har för mig att det finns/har funnits en, men om den inte har så många medlemmar med så mycket happenings så är det nog mer lönsamt att ha hingsten i Danmark? Bara spekulationer..
Dock kan man ju importera semin från någon av hingstarna, har jag för mig att jag sett på deras hemsida.
U

I Danmark finns det ett palominoförbund med rätt att godkänna hingstar.

Crown's Blue Pearl har för kort stam och en pappa från ett förbund som ASVH inte godkänner. Vad vill du veta om honom? Jag har tillgång till hans visningsresultat. Han tävlas upp till LA hoppning.

Mascarpones Erbe GF är inte godkänd av något förbund i Danmark och har inga reggade avkommor där. Han har inte heller tävlat i Danmark.

Highlights Magic Moment kan jag inte hitta någonstans.

Moonhaze Silver Spiral är ponny och har tävlat upp till MB hoppning.

Att Mascarpones inte har några resultat i DK beror på att han är tysk och bara varit utlånad till DK.Hans första fölomgång i DK väntas 2008.Nu hittar jag inte hans hemsida men sök på hans namn (tror det heter falkland/falkenhorst någonting)hans ägare har en hel drös cremello/palomino/pinto/prickiga hingstar.
Och danmark har faktiskt 2 förbund för gulingavel,har själv en från DPA och väntar föl som hör hemma i det andra PSA:love:

Mascarpone står på Crown's Horses i Danmark, precis som Crown's Blue Pearl gör.

Hänger på o frågar om Crown's Choice - någon som vet något om honom?

Vad är det för stam på Highlights Magic Moments? Jag hittar inget på hemsidan.

Han är pappa till mitt sto,en mycket trevlig hingst mentalt som han även nedärver,tävlad i dressyr,har massor med avkommer i Dk och några här (jag är i alla fall inblandad i 3st),finns på fryst.

Jag har blivit rekommenderad Magic Memphis också. Vet vi någonting om honom?

Magic Memphis:
Magicm1.jpg

2.jpg

Jag som är miljöskadad efter 8 år tillsammans med en hovslagare tycker dock att ingen seriös människa hade visat en bild på sin hingst med de framfötterna!

Fler länkar:
http://www.palomino-psa.dk/Magicmemphis ENG.htm
http://www.stutteri-volstrup.dk/magicmemphis.htm
http://www.stutterilysgaard.dk/

Det var så lite så,har du vägarna förbi så får du gärna stanna till o ta en titt o träffa min choise dotter:)

Man behöver inte vara hovis för att rysa åt dom hovarna,tyvärr är det en vanlig syn på danska/tyska hästar tycker jag .
Magic är hemmahörande i tyskland egentligen,ska se om jag kan rota upp länken dit.
ha.....hittade den efter att ha letat hela datorn igenom www.hengststation-voelz.de
lite kuriosa om den hingstägaren är att dom förra året fick en "gul" Silvio son godkänd men tyvärr var dom jätte hemliga med honom och när jag äntligen snokat rätt på den så hade dom bestämt sig för att sälja o vill inte tala om var han finns nu ...synd för han var både snygg o hade passat min guling

*KL*
Rumpan är ju lite klen på Magic Memphis, men frågan är ju hur gammal han var på den bilden.

Tycker att detta med cremellohingstar är svårt. Varför finns det inte en som är perfekt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka