__sofia__
Trådstartare
Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har funkat okej att träna på, men inte optimalt - den låter mycket, och jag vet inte om motståndet fungerar att ändra. Första minuterna brukar ljudet inte vara så farligt men sedan blir det ett högt *squeak* *squeak* ljud för varje steg jag tar, vilket inte är optimalt eftersom jag gärna hade lyssnat på ljudbok samtidigt (det funkar med högtalare med hög ljudvolym, men har jag bara mobilen och högsta ljudnivån så kan det vara svårt att höra) (jag vill inte ha hörlurar eftersom jag svettas väääldigt mycket när jag kört crosstrainern hittills, det känns inte som om de skulle bli så trevliga ). Jag har alltid haft motståndet på max, och det är inte precis så att det märks av att det är tungt, annat än att det är ännu mindre motstånd om jag sänker det (dvs motståndet kanske fungerar, men det har väldigt låg maxnivå).
Jag funderar nu på att köpa en annan träningsmaskin att ha hemma. Planen är att ha en maskin där jag kan få upp pulsen en stund (ca 30 minuter) inomhus när det t.ex. är halt ute, väldigt varmt, regnar en massa eller liknande. Den har inte använts superofta (kanske eftersom den är irriterande?), men den har ändå haft en funktion och förhoppningsvis används maskinen jag köper lite mer. Annars är jag t.ex. ute och springer ibland (väldigt långsamt, jag kan springa långt långsamt men typ ingenting i högre tempo ), jag cyklar till tågstationen om vädret är okej, går på gruppträningar då och då, är allmänt ute och gör saker mycket etc.
Vad är bäst för det användningsområdet, crosstrainer, löpband eller spinningcykel? Finns det några märken som är bättre än andra, eller märken jag ska hålla mig undan från? Jag antar att jag främst kommer att leta begagnat.
Jag funderar nu på att köpa en annan träningsmaskin att ha hemma. Planen är att ha en maskin där jag kan få upp pulsen en stund (ca 30 minuter) inomhus när det t.ex. är halt ute, väldigt varmt, regnar en massa eller liknande. Den har inte använts superofta (kanske eftersom den är irriterande?), men den har ändå haft en funktion och förhoppningsvis används maskinen jag köper lite mer. Annars är jag t.ex. ute och springer ibland (väldigt långsamt, jag kan springa långt långsamt men typ ingenting i högre tempo ), jag cyklar till tågstationen om vädret är okej, går på gruppträningar då och då, är allmänt ute och gör saker mycket etc.
Vad är bäst för det användningsområdet, crosstrainer, löpband eller spinningcykel? Finns det några märken som är bättre än andra, eller märken jag ska hålla mig undan från? Jag antar att jag främst kommer att leta begagnat.