County Competitor "2000"

Wilfa

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av denna sadel? Jag har en hemma på prov, ska rida i den i kväll. Den är 16,5", fit 4 och verkar ligga jättebra på hästen. Får se när jag har ridit, har problem med att de flesta sadlar vill åka fram.

Snälla, berätta vad ni tycker, för- och nackdelar! :bow:

Sv: County Competitor "2000"

Vi är 2 stycken i stallet som har äldre Countysadlar, (min är från 92 och de andra är från mitten av 80-talet nångång) och de är helt underbara!

De är fina i lädret, jättefin kvalité, har bred kanal och man sitter underbart i dem. Så om de nya sadlarna håller samma kvalité och livslängd så säger jag bara KÖP!! (Om den passar dig och hästen förstås.)

Jag var på sadelutprovning och fick förmånen att prova många sadlar av flera olika märken.
De som låg bäst på min breda madam utan manke var County, Stubben Maestoso och Spalding. Tyckte att man "halkade rundor" i Stubben så den passade inte mig alls. County var skön att sitta i och man fick bra stöd men däremot tyckte jag att man kom lite ovanför hästen . Jag kom inte åt henne alls. Tror däremot inte jag hade märkt det om jag inte hade suttit i Spalding sadlen innan där man kom riktigt närma. Mitt råd är att åk och prova många sadlar på en gång så man har det i färskt minne hur de känns att sitta i. Givetvis med proffs hjälp som ser att sadlen passar hästen också.
Lyck till
Mvh Rosenlund

Underbara sadlar!!
Finns inga skönare förutom westernsadlar.
Herman hade en sån förut, asskön och rida i :love:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 822
Senast: malumbub
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 916
Senast: Karamello30
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 275
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka