Couleur Rubin

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 163

Fiorano

Trådstartare
Någon som har koll på hur mycket han kostar för säsongen-07? Vilka avgifter tillkommer osv. Finns det någon spermaimportör här i Sverige? Spermakvalité?

Sv: Couleur Rubin

Han fanns med bland faktabladen för hingstar 2006 på asvh´s sida. Kanske att han inte finns för 2007, det vet jag inte. Gillar honom jag med:d

Det har jag missat! Då borde han finnas i år också, han gjorde ju rätt bra reklam för sig själv nu i helgen!

Jag tror inte den som tog in sperman förra året kommer att göra det i år, han sa att han inte skulle göra det mer. (Fast det sa han året innan också så jag är inte helt säker). Har själv en jättetrevlig ettåring efter hans lillebror Coleur Rouge.

Contender - Cor de la Bryére! Med andra ord 3 x Corde. Mormorsmor är Oekonomi, mamma till Deka som lämnat 5 godkända hingstar. Stammen innehåller många bra ston, något som jag värderar högt! Aleska Z, Grannuschka elit, Rumina elit, Voila elit, Tabelle, Gofine mfl (fast det har väl du koll på!).

Göran Svensson(?) i Ljungbyhed tog in honom ifjor. En kompis till mig var lite sugen på att ta honom, men valde Lap Top då han var mer "tillgänglig". Cyllene vet kanske vem spermaimportören är för han tog in His Highness året innan Cyllene.

Ursäkta att jag kapar tråden lite.....
När man ser Couleur Rubin och hans höga strumpor och vita tecken i pannan, tror ni att han har sabino-anlag då?.
Jag undrar bara lite eftersom hans strumpor är så höga, isåfall om det skulle vara det i vilken procent förs det vidare?
Kan erkänna direkt att jag inte är så kunnig på färger, jag har iallafall en mbr häst och det går inte att ta fel på.....

Han har vit underläpp också, så jag skulle gissa på sabino. Med tanke på namnet också...

Vad gäller procent och arv har jag noll koll. :crazy:

Han tog in en del andra också minns inte alla, men bl a Chambertin, men det var något om att han inte var godkänd i ASVH så man fick åka till Danmark för att seminera för att få gröna papper.

Ang Couleur Rubin så hade ju sonen Coriall också en del vitt, fast något mindre än C R.

vad avundsjuk jag blir !!
borde inte kunna bli annat än super ;)

Tack! Jo, det stämmer, jag köpte henne av Harli Seifert förra våren. Vi åkte ner för att köpa ett avelssto, men så fick jag syn på den här pärlan (så det blev både och till min mans stora förtret :) ).Hon har ett sagolikt temperament och blev snabbt en av mina favoriter i stallet.

Tack igen! Jo, jag har förstås stora förhoppningar på henne, gäller bara att förvalta hennes goda arv så gott jag kan! Ser fram emot våren då vinterraggen trillar, nu ser hon mest ut som en långbent islänning eller nå't :smirk:.

Han finns bara på fryst, och är inte tillgänglig på import. (Vad jag vet.)

http://www.pferdezucht-harli-seifert.com/

Har du också förälskat dig i honom efter Göteborg? :) Han är så fantastisk! Dessutom ett helt otroligt möderne, läs gärna "history" på hemsidan!

Haha! Nepp, kollade honom ganska mycket förra året också efter att jag sett Coriall. Tycker att blodet är underbart och han verkar ha ett mycket trevligt temperament, liksom sin son. Jag hade bokat mitt sto till Coriall förra året men min veterinär tyckte att jag skulle vänta att betäcka. Han trodde att mitt sto skulle vara ridbar igen till hösten, men det var hon inte och kommer troligen inte bli det på ännu ett tag. Men så dog ju Coriall, men jag gillar fortfarande blodet. Dessvärre tror jag inte att fryst är ett alternativ då det är dyrt och det är ett maidensto. Så jag får spåna vidare.

Nej, tyvärr, inte den mamman. Hon låg på min budget x 3 typ... Då hade nog maken flyttat ut :o . Det blev ett högdräktigt Grandeursto istället.

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: athena
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 259
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: ameo
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 048
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka