maria_b

Trådstartare
nu har jag betäckt mitt sto med Cornetto, har inte varit på kontrollen än men hoppas det tagit sig ;) Några fler som har betäckt med Cornetto eller har några avkommor efter honom? Skulle vara kul o se några :banana:

Mvh maria

Sv: Cornetto

Ahh vad roligt.. har träffat Cornetto en hel del denna vår och sommar, har nämligen två ston på stationen där han står!

Fick en avkomma e. Cornetto 2003, en snygg hingstunge som tyvärr ser ut att bli lite väl liten (men mamman spelar stor roll där) Hon är bara 156 cm i mkh.
Bilder finns på min hemsida.

Håller tummarna att den tar sig :love:

vad kul! jag har hört att Cornetto-avkommorna blir jättestora, men det är ju bra att det finns mindre oxå!! jag blev lite orolig ang. storleken då mitt sto är ganska stor, ca 169 cm :crazy: hur är han i temerament, exteriör osv?? såg Cornetto när jag betäckte på eklunda, riktigt snygg faktiskt!!

När jag träffade honom så bet han mot folk. Men hingstar som betäcker och inte får vara ute i några större hagar tycker jag har en rätt bra ursäkt för sånt. Jag tyckte han var urläcker, men jag kan inte läsa av exteriörer så utan går bara efter egen smak.

Jag fick en hingst unge efter Cornetto i år. Han är mycket pigg och sprallig! Jag kan maila lite bilder till dig om du vill! Pm din email adress!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka