Cornet Obolenskys söner...gångarter och ridbarhet

Hippocampus

Trådstartare
Ni som vet, är det vanligt att CO lämnar söner som sedan lämnar avkommor med goda gångarter? Corlensky G fick ju bra reslutat med sitt prov men har han lämnat hästar med goda gångarter?
Finns det fler?
Hur är ridbarheten på COs söner? Rent allmänt.

Jag har nämligen fått upp ögonen för en CO-son som kan användas nästa säsong en kort period (på skick).
 
Sv: Cornet Obolenskys söner...gångarter och ridbarhet

Colerlensky har väl lite gångarter från mammans sida också, med tanke på att hon lämnat en gångartshingst också.
 
Sv: Cornet Obolenskys söner...gångarter och ridbarhet

Corlensky G fick ju bra reslutat med sitt prov men har han lämnat hästar med goda gångarter?
.

Min Corlenskyavkomma rör sig mkt bra, 889 på gångarterna på treårs. Framförallt är hon väldigt bogfri i sina rörelser och har ett stort register, lätt för samling.
Hennes mamma rör sig "normalt", så gångarterna har förbättrats betydligt :)
 
Sv: Cornet Obolenskys söner...gångarter och ridbarhet

CO har ju 70 godkända söner i Tyskland.
När det gäller Cornado I är hans index ännu mycket osäkra
Skritt 95
Trav 90
Galopp 112
Ridbarhet 99
Dessa index har 68-74% säkerhet. Hans äldsta avkommor är 5 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Cornet Obolenskys söner...gångarter och ridbarhet

Index på COs söner som gjort tyska hingstprov, 83-92% säkerhet

Dressyrindex 87
Skritt 77
Trav 82
Galopp 104
Ridbarhet 91

Så jag tror det är Corlensky Gs mor som har bidragit med bra gångarter på honom inte fadern.
 

Liknande trådar

Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 610
Senast: HMQ
·
Avel Funderar lite på hur aktiva uppfödare tänker när det finns flera generationer från en och samma hingstlinje att välja på? Från vissa...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: swe
·
S
Avel Hej alla buke-avels-människor! Försöker klura ut bra hingstkandidater till mitt sto, men jag bara kör fast hela tiden. Märren blev som...
2
Svar
28
· Visningar
2 396
Senast: poff
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 755
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp