Corlensky såld-Ludde köpt

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rebus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 027

rebus

Trådstartare
Saxat från Ridsport
"Corlensky G såld - Ludwigs Champion inköpt
Den godkända hingsten Corlensky G är såld till en av Tysklands största hingsthållare, Gerd Sosath. Samtidigt som Stall Waldhof säljer Corlensky G har de köpt Ludwigs Champion av Sosath.
Corlensky G befann sig på Sosaths station för spermafrysning och skulle hållas i gång av Gerd Sosath själv. Tycke uppstod och Gerd Sosath ville köpa hingsten.
Det passade paret Hemmingsen, Stall Waldhof, som äger Corlensky G utmärkt eftersom de i sin tur var heta spekulanter på Sosaths hingst Ludwigs Champion som de leasat i fjol och i år. Köpet av Corlensky G innebar att de kunde köpa Ludwigs Champion, segerhingst i Oldenburg och godkänd i Sverige både som 3- och 4-åring.
- Att få en egenägd segerhingst i stallet är väl alla hingshållares dröm, konstaterar Jörgen Hemmingsen. Det känns samtidigt väldigt roligt att Corlensky hamnar hos en sådan professionell ryttare som kan ge hingsten alla förusättningar att lyckas och ta honom hela vägen.
Corlensky G finns under 2008 tillgänglig via FAI i Sverige."

Sv: Corlensky såld-Ludde köpt

Åhh vad kul att Ludwigs Champion blir kvar i Sverige eller iallafall ägd i Sverige tillsvidare.

Och vad kul det är med CG, det känns ruskigt bra att ha en avkomma till honom, trots att han var så flitigt använd det första året så känns det som om det inte blir så extremt många årgångar med många CG barn. Då har man något iallafall ganska unikt.

Dessutom blir det spännande att se honom matchas förhoppningsivs riktigt proffessionellt.

Vad kul:bump:

Jag blev så betuttad i Ludde på bruksprovet och blev lite nedslagen när det sas att detta kanske var hans sista år i Sverige. Då kanske jag till slut tar mitt sto till en fulbrun tysk;)

Verkligen en bra deal för alla inblandade tror jag.

Men Görel... jag blir riktigt chockad;) tänker du så , ja då får väl jag kolla in honom en gång xtra då, han måste vara verkligen bra:rofl:

:rofl:
Missade du min entusiasm för honom trots att du satt bredvid mig på läktaren;) Fast de där 14 timmarna knäckte en ju...

Jag tycker att han verkar dubbelbegåvad, precis så som jag vill att en avelshingst ska vara! Kommer ihåg hopp-provet då man såg mellan hindrena vilken rörelsemekanik han hade:love:

Jag tyckte väl jag hörde några förtjusta pip från ditt håll:rofl:
Nä, då - jag tyckte också om honom, han har absolut en plats i svensk avel att fylla.

Jag blev så betuttad i Ludde på bruksprovet och blev lite nedslagen när det sas att detta kanske var hans sista år i Sverige. Då kanske jag till slut tar mitt sto till en fulbrun tysk;)

Fulbrun? Tysk i all ära men färgen är ju bland de bästa en brun kan ha! :) Personligen hittar jag inte många fel på Ludde och hoppas att han lämnar lika kompletta avkommor :love:
U

Jag gillar mörkbruna hästar:p

Men oavsett färg så hoppas jag att Ludde får bra ston och att han tillför den svenska aveln sina egna goda egenskaper!

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Fulbrun... Jag kreverar.

Håller med om att Ludde är tjusig. JAG tycker t o m att färgen är fin.:p

Jag tycker att ljusbruna hästar är jättefula:o

Och tyskar är jag inte heller särskilt förtjust i, tycker att de är överallt...

Men ska jag använda en fulbrun tysk ska det vara någon med Luddes kvaliteter!

KL

Läste i ridsport att den hingsten lika gärna kunde blivit gångartshingst som hopphingst och att den fick högst poäng exteriört. Vilka anser ni vara hans bästa och sämsta egenskaper?
Jag blev intresserad av den hingsten redan i fjolårets katalog...men då var betäckning inte lika aktuellt som det är idag...

Berätta gärna allt ni kan och vill om honom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Sporthästen) Corlensky G:s första kull har inlett lysande i årets 3-årstest. "Jätteroligt", säger Jörgen Hemmingsen, Stall Waldhof, som...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka