Coolaste djuret?

T

Tusse2

Vilket djur är det coolaste du har haft enligt dig själv?
Jag har haft/har katter,hund,hamstrar,ökenråttor,kaniner, sköldpaddor, hästar osv men det coolaste "djur" jag ägt har nog varit vandrande pinnar. :)

Sv: Coolaste djuret?

Kan inte riktigt bestämma mig för om det är sniglar som täcker hela handen eller råttor stora som katter... ^^

När jag fick min första råtta tyckte jag att det var ganska tufft. :D
Nu är det ju ganska vanligt.

Min ekorre Kurran! :D

Kurran.jpg

Fast hon var ju inte "min" egentligen, hon var sin egen.
Levde ute som vilken annan ekorre som helst förstås, men kom in och tiggde nötter och blev till slut rätt tam! Så fort vi hade dörren öppen kunde hon plötsligt komma intrippande, och vi hittade nötter som hon gömt överallt i hela huset.

En av hennes ungar blev också rätt tam, men när Kurran dog kom ungen allt mer sällan och till slut inte alls. Vi antar i alla fall att hon dog, hon bara försvann en dag. Vet inte vad som hände med henne.

Notera min fina plyschoverall a-la 70-tal. :D

Ja, annars är det väl mina chinchillor, fast de blir ju också allt vanligare.

Det är väl mina chinchillor. Synd nog är de inte så ovanliga längre, förut kände man ju sig så jävla tuff när hela klassen och alla på Internet blev superimpade. :D
Annars tycker nog jag min häst är rätt cool.

Det är väl mina chinchillor. Synd nog är de inte så ovanliga längre, förut kände man ju sig så jävla tuff när hela klassen och alla på Internet blev superimpade. :D
Annars tycker nog jag min häst är rätt cool.

Chinchillor är söta! En sån skulle jag vilja ha! :)

Blä, spökskräckor. :eek:

Min kameleont var nog mitt mest uppseendeväckande husdjur. Även flygpungekorrarna har en speciell plats!

Helt klart mina åsnor. Har två stycken idag och ska hämta min tredje på söndag.
Annars är getterna helfräna
påfågelciklider blir nog mitt tredjeval. Kul med fiskar som gillar att bli kliade och som krossar grus om de inte har något bättre att göra.

Mina gerbiler är nog det coolaste jag har haft :P

Mini:
Mini-Maxi-070712012mindre.jpg

Maxi:
Mini-Maxi-070712002mindre.jpg

hehe så såg jag med ut när han hade köpt dom :D

Men dom är rätt roliga faktiskt. Om man tittar på dom en stund så börjar dom vagga helt fanatiskt "jag är ett blad, jag är ett blad" :rofl:

Har haft många djur, men coolast av dom alla är nog Killer Kenny:cool:
Stentuff, aldrig rädd, blodtörstig, aggresiv, smart och cool.;)
Att anfalla hästar och hundar är hans grej, gärna med ett vasst bett i strupen om han når, i ungdomen gav han sig även på oss tvåbeningar när vi låg och slappa i soffan.
när man minst anade det, hade man en luden liten :devil: som letade efter halspulsådern...:eek:
Nya besökare ska undersökas nog, helst ska han följa dem hem för att se vart dom bor...
oftast hittar man honom under en buske vid infarten, där han lurar på ovälkommna besökare... (såsom grannens katt)
är han inte där, slappar han på grannens terass eller hänger med rådjuren nere på ängen...

Killer Kenny himself..
IMG_3540.jpg

Det är nog mina vandrande pinnar, fast de hadde jag när jag gick på dagis, det slutade med att de försvann in i skogen :cry:

Det är nog mina vandrande pinnar, fast de hadde jag när jag gick på dagis, det slutade med att de försvann in i skogen :cry:

Det var ju synd!
För tillfället har jag inga vandrande pinnar, men jag har haft dem några gånger, tills dom blev för många och jag gav bort dem. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix