Cool on track?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 766
A

Alpin87

Min häst är ju som sagt halt och nu kollad av veterinär. Antagligen överansträning eller vrickning (båda fram). Vila 4-6 veckor + butta 8 dagar är ordinerat. Jag har Cool on track hemma, utblandat och klart i sprayform och undrar om det kan vara en hjälp att ha till frambenen eller om det varken gör till eller från? Det borde ju mest vara till hjälp efter hård ansträngning och hon går ju på bete men tänkte höra vad ni tror?

Sv: Cool on track?

Om hästen inte är sprutad i benen så är det fritt fram att använda det. Kyla benen är aldrig fel så jag hade absolut använt det om jag var du. Har använt det en del själv och tycker det är effektivt som kylning.

Sv: Cool on track?

Nej hon är inte behandlad i benen med något så jag ska nog köra på med det!

Liknande trådar

Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 699
Senast: axel
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 786
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 113
Senast: skuggi
·
Hästvård Min tjugotvååriga ponnyvalack har varit slö och samarbetsovillig under vintern, och för ungefär två veckor sedan började han visa hälta...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10