Continental westernsadel

J

Junior

Någon som vet något om detta sadelmärke?? Är det bra eller dåligt?

Jag har en Continental Roper. Är oerhört nöjd med den! :banana: En annan tjej i stallet har oxå en Continental, hon är minst lika nöjd. :)

Mkt bra sadlar!!

Hej Jag har en Continental equiflex wolker schmit reiner och e super nöjd :love: vi har två continental till på gården och dom är lika nöjda som jag... :D
Helt klart bra sadlar!!!! :bow:

Gissar att det varierar en hel del... Jag köpte min begagnad för 7.500, den var då 2 år gammal och i mkt bra skick. :) Ny ligger den kring 14.000 om jag minns rätt...

Vet inte... men nån stans mellan 7000-19000!!!
Min gick på ny 19800:-

Har också sett at dom nya ligger på det priset. Vil därför försöka skaffa en begagnad. :p Ska ha den till min nordsvenska travare, vi rider mest på tur men kansje vi kommer till at börja tävla lite smått så småningom. Hvilken typ passar till häst och användning?

Hejhej!
Jag har oxå en kallblodstravare, och till henne har jag en Equiflex Nevada Reiner x-full quarter bom.

Den är kanon till henne och passar perfekt!:love: En av dom få sadlar som passar hennes grova kropp! :confused:

Hörs ju bra ut. Men hvilken typ westernsadel passar bäst til turridning?

Jag vet inte riktigt, men om du vill ha en robust sadel som tål en del skogsturer skulle jag satsat på en Roping sadel.
Men om du inte enbart vill rida i skog o mark, skulle jag föreslå att du köper en typ av allround sadel, kanske en trail sadel eller old timmer..

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: LG68
·
Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Hasselört
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
700
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 451
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama