Contendro I blodet?

snigelfarmor

Trådstartare
Han toppade ju hoppindex.
Passar han tyngre ston?
Finns det avkommor till honom som passar vår plånbok?
Vårt sto: e Lacros- Lord. Linjeavlad på Ladykiller xx.
 
Sv: Contendro I blodet?

Common Sense? Hans första årgång har gått treårstestet nu och mer än hälften har fått hoppdiplom.
 
Sv: Contendro I blodet?

Han toppade ju hoppindex.
Passar han tyngre ston?
Finns det avkommor till honom som passar vår plånbok?
Vårt sto: e Lacros- Lord. Linjeavlad på Ladykiller xx.

Hans helbror Contendro II har jag seminerat med. Kostar 350 Euro vid språng och 650 Euro vid dräktighet 1/10.
Sedan kostar förstås ett skick 1 000:- + ettsto avgift 1 000:-, men så farligt är det inte jämfört med många andra. Var förresten 80% motilitet på sperman. Han lär inte ge så stort i alla fall.

A
 
Sv: Contendro I blodet?

Ja, Common Sense har jag med noterat när jag lusläst resultaten från treårs..

Finns det någon annan hingst ni rekommenderar? Ska bestämma mig inom 14 dagar och först ville vi bara ha Canterbury eller Last Liberty, men nu kanske vi ska hålla oss till andras recept och välja Contenderblodet...
 
Sv: Contendro I blodet?

Jag tycker ni ska ta det ni tror på och som passar ert sto ;)
Last Liberty får ni ju ännu mer Lord och Ladykiller, jag har inte sådär jättebra koll på linjeavel men det kanske blir lite för bra?
 
Sv: Contendro I blodet?

Ja just det, det är därför vi valt bort honom :) Klumpigt... Vi har en jättefin avkomma efter "Lasse" och vill gärna ha en till men så blir det inte. (inte samma sto)
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 505
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 278
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 776
Senast: Freazer
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp