Conny Nobell

Sv: Conny Nobell

Han är liten, elak och ostammad....jag menar, vem vill ens betäcka med pearsall idag ?? och Peace on earth som moffa...

Fast du ska inte racka ner Peace on Earth. Med det stomaterial som han fick, och med tanke på att de flesta avkommor varit i amatörträning, så har han lämnat många nyttiga hästar. Han fick ju inte sitt AB utan anledning.

Problemet är väl mest att det är risk för att få en "icke samarbetsvillig" häst. Jag har ingen personlig erfarenhet av Pearsallhästar, men enligt snacket så är de motvilliga.

Nä då är det inget för oss - nu när ni säger det vet jag ju att han var lite halvknäpp. Att han var liten kom jag däremot inte ihåg, men det är ju absolut inget plus på vår 1.49 höga märr.

Zerberus, vad tycker ni om honom då? Och Rite On Line?

Nä då är det inget för oss - nu när ni säger det vet jag ju att han var lite halvknäpp. Att han var liten kom jag däremot inte ihåg, men det är ju absolut inget plus på vår 1.49 höga märr.

Zerberus, vad tycker ni om honom då? Och Rite On Line?

Rite On Line gillar jag, men han är väl också rätt liten?

Vi har en Pearsall Hanover märr i stallet, hon har varit väldigt sen och ett humör utav dess like! Hon är gärna mer uppe i luften än på marken, dock jättesnäll att köra nästan lite lat .. hon har gått rätt ok på banan men känns inte som att det är de rätta trycket i henne i loppen. Och tiill skillnad från Conny så är denna donna ett redigt as, hon är nog närmare 168 i mankhöjd och inte allt för rolig när hon står på 2 ben :D Men hon är riktigt snygg i modellen, fin exteriört och mycket vackert huvud.

Rite On Linarna tycker jag om, jobbade hos en tränare förut som gillade just Rite On Line avkommorna, men tycker det är supertrevliga hästar, fina modeller dock lite mindre runt 155-160. Märrarna har haft en tendens till att knipa just när man tar på svanskappan (dock vet jag inte om detta är felhantering, jag har dock varit petnoga och försiktig vid selning). En märr som jag har passat nyligen var dock jättekänslig för att spänna ryggstycket för hårt, hon knep aldrig när man satte dit den utan bara om man spände för hårt och hon skulle backas eller gå framåt, aldrig när hon stod stilla. Denna märr är jättefin att köra men har problem med ett bakben, en annan märr jag har passat var fruktansvärt lat och gjorde verkligen inte mer än nödvändigt, ytterligare en RoL avkomma dock hingst, är onekligen speciell, har en tendens att vara lätt i rumpan och slå med svansen ibland, utöver det aldrig dum utan riktigt fin, aldrig het utan alldeles perfekt :D

Gemensamt med de jag träffat är deras steg, exteriört och mankhöjden dvs lite mindre nätta men snygga modeller.

LITE halvknäpp :rofl: ..han var fullständigt idiot i hanteringen...snäll o köra men med allt annat var det med livet som insats.

Vi har en treårsmärr efter Pearsall i stallet, hon är också snäll att köra ( relativt) men ruskigt humör har hon både i hagen och om man gör saker hon inte vill ( som att massera o dyl ) Lite rolig är hon :D

Ja just det - det var han ja. Minnet är kort och inte bra heller:p

Ingen som har några förslag till svarta arga? Hon är liten, vass och lite halvdålig skalle, behöver ha en hingst som lämnar i alla fall medelstora avkommor, vi funderade ju på Scarlet - men tyvärr hoppade två av och då behöver vi något billigare. Vi måste ju bestämma oss, någon som har något förslag????

LITE halvknäpp :rofl: ..han var fullständigt idiot i hanteringen...snäll o köra men med allt annat var det med livet som insats.

Vi har en treårsmärr efter Pearsall i stallet, hon är också snäll att köra ( relativt) men ruskigt humör har hon både i hagen och om man gör saker hon inte vill ( som att massera o dyl ) Lite rolig är hon :D

Haha det där låter precis som Pearsall märren jag pratar om! :D

Svarar alla.

From Above ville svärfar ha - dock är jag lite rädd att det kan bli köttbulle på köttbulle och kan han dessutom lämna ponnyhästar vet jag inte om jag vågar. Jag har visserligen inget emot småtravare, de vi har haft som varit bäst och hållbarast har varit just små under 1.55, men jag vill gärna att de blir i alla fall 1.55 :D

Juliano Star har vi kollat på, och vi funderar på honom fortfarande.

De flesta nya hingstar har vi också kollat på, men det är ingen som jag känner sådär woaw liksom. Triton Sund eller någon annan Viking Kronos avkomma känns väl absolut aktuellt, vet dock inte hur de kan lämna i storlek?

Däremot har vi nästan bestämt oss för hingst idag, jag ska ringa bara och höra om den andra också får komma till honom så slår vi två flugor i en smäll:D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka