Connemarahingstar

Sv: Connemarahingstar

Kikade igenom hingstlistan igår och har nu valt ut några möjliga kanditater för stona:

Ungstoet: G Flynn Sparrow, F Hazy Chance, C Finbarr

Gammelstoet: Janus, C Patrick Hooligan, C Finbarr, H O'Chief, L Roderick

Bubblare: Kilpatrick Fionn (kanske inte betäcker iof), Pilgaards Killroy, Garryhack Frederick.

Någon som vet hur det är med gulanlagen hos Finbarr, Fionn och Killroy?

vad kul =D
vet inte hur de är med gulanlaget men Flynn är ju favorit hos mej =D men även Hazy Chance har gett trevliga avkommor verkar de som .

apropå fionn så har han givit ganska stort på irland har ja hört... så de kan ju vara en grej o tänka på om stona e stor.

Jo, mina ston är ju rätt stora. 2-årsstoet är redan 146 cm, så vi får se om det bli ponny eller häst av henne... Dock brukar jag inte bry mig så mycket om avkommans storlek när jag ska välja hingst. Visst är maxade D-ponnyer det jag helst vill ha, men det är så mycket som begränsar en i valet ändå:smirk:

Mizz_Beauty>> Kunde faktiskt inte hitta nån info om gulanlagen på SCS hemsida. Vet att det finns i hingstkatalogen men vet inte vart jag har det just nu....

Ingen av de har varken * eller # efter sitt namn. Så de borde ju vara säkra. Killroy står att han är född brun.

*=BEC anlag #=Bec anlag kan inte uteslutas pga härstamningen.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 444
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 917
Senast: Freazer
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka