Connemarahingstar

FT_ryttare

Trådstartare
Vilka tänker ni betäcka med i vår??
någon som har avkommor efter connemarahingsten Grange Flynn Sparrow. och hur är dom isåfall ?

jag har funderingar på Lofty roderic. vad har han gett??
förslag på hingst till finney master-kilgreaney lad sto?

Sv: Connemarahingstar

Jag tänker betäcka mitt ena Connemara sto (e Dale Haze) med Janus och det andra (e. Värnbergs Orion), vet jag inte riktigt än. Behöver en hingst som står på semin.

Finns det sperma efter Nice n Easy fortfarande? för han är väl död?
Jag skulle betäcka med honom isåfall... Jag hade en Dponny efter Nice n Easy - Värnbergs Orion, supertrevlig ponny otroligt bra huvud, han gav alltid 100% på tävling, med bra gång och extreriör (40p och guld). Jag tävlade honom i FEI dressyr och Msv Hopp+FT med bra resultat. saknar honom :love:

Mitt sto e, Öxenholm Marble Jr - Rolls Royce är betäckt med Hagens O´Chief.

oj vilken gammal tråd...kanske dags att aktualisera den inför våren 06..=D

har ingen aning om vem som ska få äran i vår... betäckt med grange flynn sparrow nu igen.

Mitt ena sto är betäckt (e Dale Haze) med Janus och det andra (e. Värnbergs Orion), blev inte dräktigt. Tyvärr

var den oxå betäckt med janus??? Satsar du på bara utställning eller även tävlingsponny?

Vi har inget intresse i utställning utan rent tävlingsintresserade. så försöker få fram sunda korrekta ponnier som ska kunna gå främst hoppning/fälttävlan (stoets inriktning)

FT_ryttare skrev:
var den oxå betäckt med janus??? Satsar du på bara utställning eller även tävlingsponny?

Vi har inget intresse i utställning utan rent tävlingsintresserade. så försöker få fram sunda korrekta ponnier som ska kunna gå främst hoppning/fälttävlan (stoets inriktning)

Hon (e.Värnbergs Orion) var betäckt med en arab, med hög dräktighet, för att få henne dräktigt.

Jag satsar på en rastypisk connemara med bra temperament, men jag vill även ha bra gångarter för jag tävlar i Westernridning. Blir dom även bra uställningshästar så är det ett plus i kanten.

Ska få bebis med Janus till våren, och ska antingen åka tillbaka på 30-dagars brunsten eller åka till Stuteri Grän, men jag har inte riktigt sett ut min favorit där. Vilken av dom har bäst gångarter? Har själv fått för mig att det är GFS men jag tycker att deras nygodkända är så fin!

Nån som har något annat förslag till en diplommärr som inte har några gångarter att tala om och är e: Möllans Castro- Millfield Ensign- Lambay Inver. Hon är inte så stor ca 145 cm och ganska normalgrov.

Annars är jag ett stort fan av Janus-den killen har ju allt!!!

Mitt sto (e.Dale Haze) skall ha föl i sommar med Janus. Janus skall nog åka till Irland i vår/sommar, så jag håller på att titta efter en annan gångartshäst, har fastnat lite för Gräns Roeson.

Är det någon som vet vilka hingstar som kommer på semin nästa sommar?

Oj oj oj, Nice-And-Easy är död sen länge, o jag undrar om d någonsin funnits semin efter hans död : (
Du får gå på hans avkommor, tror att han har någon godkänd hingst efter sig! :bump:

---
Brolötens Stuteri
www.brolotensstuteri.info.se

har ju inte sett Gräns Diamond in aktion ännu..bara i hagen.
Däremot så vet ja ju mycket om hans far ruben o hans faster rebecca (min ponny) o både ruben o rebecca o dom andra helsyskonen rör sej trevligt men skulle nog använda honom som hopphingst.
Dajmo har ju även en helbror som är ett år äldre som troligtvis ska visas i vår. den är läcker.

GFS är väldigt fin o har bra bakben . jättefin o rida men är oxå han inriktad hopp. men har ju väldigt fina rörelser o just hans bakben gillar ja.. riktigt tryck i dom.
Roeson har ju spinway corona som far o rent stammässigt finns de ju mest gång där.. .men skulle nog säga att d e dött lopp mellan flynn o roeson. ja skulle gärna använda roeson men då han e väldigt nära släkt med min pålla så kan ja inte använda honom o hon passar jättebra med flynn oxå.

Kolla in Gräns hemsida http://web.comhem.se/~u18231043/gran.stuteri.index.html

både flynn o roeson kommer gå på semin... vet dock inte om d e fryst eller färsk.

"roddan" (Lofty Roderic) är en super trevlig hingst! Min kompis tävlade honom främst i fälttävlan ett tag, underbart temperament...:)

Har ett ungsto (e. Janus-Finney Master) som troligen kommer att betäckas med G. Flynn Sparrow.
Gammelstoet (e. Holiday Prince-Lambay Inver) funderar jag på att använda Janus till, men han kanske inte finns i Sverige till våren, så jag kanske måste tänka om där...

Jag har betäckt två ston i år.

Det ena (eBoden Park Finnard-Dangan Dun) med Garryhack Frederick
och det andra (Öxenholm Marble Jr-Tulira Highball) med Lofty Roderic

Japp. Det blev den där Janus-dottern jag nämnde :love: En rejäl bit connemara är det;) Alldeles underbart söt!

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka