Connemarahingst...

mizz_beauty

Trådstartare
Om ni fick välja vilken connemarahingst ni ville att betäcka med (död, levande eller numera valack). Vilken skulle ni välja då?

Hade jag ett fint Connemarasto så skulle jag ha valt Finney Master

oj va svårt..
finns en del läckerbitar!!
Men finney master (mitt sto är e.honom) brantshammars bell dara , uranus ,spinway corona mfl.

Utan tvekan Möllans Alert, tyvärr död sen 5-6 år tillbaka :(

Jag var 7 år första gången jag satt på honom var livrädd men det hade jag inte behövt vara ju, otroligt lugn o snäll häst! Hade en avkomma efter honom ett tag ( korsning) som verkligen hade sin fars temperament!

Jag erkänner att jag inte är superinsatt i rasen *läs: inte alls...*, men hade jag haft ett connemarasto hade jag inte tvekat en sekund på Garryhack Frederick - en vacker svart hingst som importerats främst som tävlingsponny och har goda resultat i Msv A hoppning OCH FEI-klasser i dressyr i Sverige! (+ tävlats högt i hoppning på Irland också...)

Första avkomman var e. Spinway Corona och nu kommer snart en e. Dale Haze. Nästa år blir det troligen en e. Dale Haze och en e. Grange Flynn Sparrow.
Skulle jag välja en av alla som funnits (inom svensk avel) hade det nog blivit Brantshammar Bell Dara. Sedan tycker jag att 3-åringen Coosheen Finbarr som ska visas i helgen på premieringen ser superfin ut!

e man vimsig elle.. glömde ju den jag betäckt grålla med i år( fölning om 4 veckor)..
Grange Flynn Sparrow. :love:
En annan hingst som ännu inte e godkänd.. d e Gräns Roeson.. sååååååå läcker..värsta gummibollen!

Gummiboll ja :D (Red lite på både Roeson och Flynn för några veckor sedan).
Och visst är Roeson läcker också men vi väljer Flynn även om R går igenom. Dels för att stoet är halvsyster till honom (en ganska betydande anledning ;)).

Värnbergs Neptunus....hade jag valt. :cool:

Red en underbar häst efter honom förr. :love:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka