Connemara SM

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare stekpAnna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 594
S

stekpAnna

Nån som har en connemaraponny och vet hur man kvalar till connemara SM? och var det går?
Nyfiken, så man vet om det är nåt man kan satsa på i år ^^

Sv: Connemara SM

Jag var med på något sådant, tror det kan ha kallats Connemara SM... Men då var det bara att anmäla sig som till en vanlig tävling!

Jag skulle rekomendera att prova på Working hunter och sådana klasser med, variation förnöjer! :bump:

Aldrig hört talas om... Brukar de inte bara ge pris till bäst placerade connemaror på vanligt SM?

De har ju vanliga hoppklasser på Riksutställningen som är en gång om året, är det de ni menar? Connemaramästerskap alltså? Gick i 1.00 m på Grevagården i somras...

www.connemaraponny.org

Working Hunter är en ridklass som innefattar hoppning av naturhinder, kommer från England. Brukar oxå finnas med på Riskutställningen.

Vad har du för connemara? *nyfiken*

Aha.. Nä men jag hörde talas om en som sa att hon vunnit connemara SM så jag vart lite nyfiken på vad det var för nåt :)

Det där med Working hunter lät ju skoj, men tyvärr har jag inte hört talas om några såna klasser här uppe... :/

Det är ett sto e. Dale Haze u. Brolötens Axenit ue. Lambay Inver. Född 1996, gått msv B med fina resultat med förra ryttaren, min syster, som även ridit in henne! Hon vart tyvärr 18 då när det gick som bäst så dom hann aldrig starta msv A men tränade på den höjden.. Nu har jag ridit henne i ett år upp till LA med fina resultat :) Hon är en riktig busponny som bockade av mig var & varannan dag när jag började rida henne :angel:

Men om hon kallar det connemara SM eller connemaramästerskapet är väl skit samma. Det är ju samma tävling ni pratar om.

Åstorp i juli i alla fall.

:rofl: Då har jag med vunnit Connemara SM hel plötsligt var man Sm vinnare :angel: :D

Men SM är väl bara för att det ska "låta" bättre, det är ju knappast de bästa connemara ponnyerna som är med, förutom möjligtvis i utställningen...

Senast ändrad av en moderator:

Någon som vet om ens connemara måste vara svenskfödd:D & ha svenskt pass ? Eller något speciellt pass , för att starta cannemara sm / mästerskapen ? Min är danskfödd men är renrasig connemara med giltligt pass i Sverige.. tacksam för svar , det haft varit ett kul mål :3

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM-medaljer ska delas ut för tre ponnykategorier och children i hoppning. Finalen i SvRF Ungponny final ska avgöras. Spännande dagar...
Svar
0
· Visningar
78
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgörs Folksam SM i hoppning inomhus för senior, young rider och junior hos Runsten Equestrian.
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen utsågs ett helt gäng svenska mästare då Runsten Equestrian stod värd för Folksam inomhus-SM i hoppning för juniorer, young...
Svar
0
· Visningar
55
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen var det final i Folksam SM i hoppning för ponny och children där landets unga hoppelit gjorde upp om medaljerna.
Svar
0
· Visningar
119
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka