Comfortuna VDL

Grynet12

Trådstartare
Hej allihopa!

Jag är mycket intresserad av att i år betäcka mitt sto med Comfortuna. Då jag bor relativt högt upp i landet har jag tyvärr inte haft möjlighet att se denna hingst live och tänkte därför vända mig till er.

Då jag vet att hästar kan se väldigt olika ut från bild till bild så tänkte jag höra med er om det finns någon som sett Comfortuna live och tagit bilder/videor? Jag har letat massor men har tex bara hittat en exteriörbild på honom, skulle vara väldigt intressant att se fler:) Skriftliga redogörelser av hur han upplevs live skulle också vara värdefullt (både exteriör och temperament):)

Tacksam för all hjälp jag kan få!

MVH
 
Bilder har jag tyvärr inga men jag har sett honom live ett par gånger. Superfin! Kanske inte typmässigt den bästa men det beror ju på vad man har för sto. Hoppar fantastiskt väl och gör det enkelt för sig med en superb teknik bak, verkar dessutom mycket ridbar. Jag kommer garanterat att använda honom!
 
Han hoppar fantastiskt, bra teknik framför allt bak. Visar på en väldigt fin ridbarhet och temperament. De föl jag sett efter honom ser mycket lovande ut. Har man bara rätt sto så hade jag inte tvekat att använda Comfortuna. Väldigt trevlig hingst.
 
Tack så mycket för era svar!:) Roligt att höra att ni har positiva intryck av honom! Det bekräftar också den uppfattningen jag fått av honom på de bilder och videor jag sett. Stoet som ska betäckas är hästen på min avatarbild. Hon är liten (161) och är i modellen åt fullblodshållet. Lätt med djup bog och bål och byggd lite i framvikt. Det som är viktigast hos en hingst till henne är ett bra framparti och god samarbetsvilja (hon har mycket humör, Maraton som morfar;)), så jag tror att Comfortuna skulle kunna passa henne bra:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 340
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 415
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 866
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp