Com Hector

MVA

Trådstartare
Ska iväg och kolla på en 1 1/2 åring e.Com Hector i helgen. Är det ngn som har erfarenhet utav avkommor efter han? I temprament osv...

Sv: Com Hector

Kompisen har en 04:a efter Com Hector. Hon är visserligen ridhäst nu och har dessutom inte gått några löp men hon har stått i travträning (tror jag?)
Denna häst är iallafall väldigt trevlig, lugn, snäll och lätt att ha att göra med i alla situationer.

Hon verkade kanontrevlig så det blev affär. Och i morgon ska jag hämta henne:)

Det är möjligt.. Kommer från Rickard på Sättran.
Mailade dig också om 1-åringar ,men tyvärr hade du bara åringar. Annars hade jag kanske köpt hos dig ist:)

Nä, då är det inte den jag tänker på.
Synd, för den som fanns i Mullhyttan var jättefin.

Den här är från Mullhyttan från början också.
Men jag vet vilken du menar då, är en kompis som har den. Men den var inte till salu..

Jag har 2 efter Com Hector, små...
Trevliga kusar. Den äldre är valack har pga mitt oflyt, tappad lust och otur med leasingtagare + egen graviditet inte ens kommit till kval trots att han borde greja det lätt. Hade i början problem med frambensaktionen. Var tydligen en litet as som hingst, jag köpte honom som 2-åring och då premade han plättlätt.
Den yngre är en egenuppfödd hingstunge 1,5 och väldigt lättlärd, lätt att hantera. Återstår att se vad det blir med honom, har tappat all lusit och ork vad det gäller hästar, vill helst göra mig av med alla och skaffa mig ett liv.

Jag har träffat sjävlaste Com Hector, ett par år sen nu när jag jobbade i ett travstall och han stod där för avel. En trevlig kille faktiskt. Första hingsten jag fick rykta och hålla på med egen hand. Jag va då ca 14 år.
Väldigt snäll och lugn i sitt temprament.
Kanske inte ett svar du ville ha men tänkte att...ja, kanske kunde vara intressant ^^

kl

Då kan jag också fylla i med lite "värdelöst vetande" :D

Com Hector bor nu granne med oss. Betäckt naturligt några enstaka ston.

Vi har även haft ett antal ungar efter honom men man kan inte påstå att dom gjort nåt vettigt på banorna..nej.

Ungarna var fram till 1,5 år trevliga individer, större än medelstorlek och väldigt lika sin pappa exteriört.

AM

Alltid kul med lite värdelöst vetande:)
Har hört flera som säger samma sak om han att han är snäll och trevlig att handskas med.

Sen får vi se hur det blir med lilla fröken, kanske inte ngt alls i travväg,men vi ska ge det en chans i alla fall.
Är tömkörd för 2 ggn idag, gick jättebra. Hon är väldigt cool i allt än så länge. Och fruktansvärt nyfiken, ska kolla och helst undersöka allt...

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: trazel
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 837
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 392
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte