Cohiba / nedärvning / temperament

fridshem

Trådstartare
Funderar kring Cohiba och era erfarenheter och uppfattning om hans nedärvning. Framförallt vad han "kan göra" för ett sto med mycket temperament och vasshet?

Hur upplever ni unghästar och föl e-Cohiba och till vilka mödernen har ni använt honom?
 
Sv: Cohiba / nedärvning / temperament

Fick föl e. Cohiba -11 undan ett ganska vasst fullblodssto. Tyckte fölet blev lugnare och enklare i temperamenet, tyvärr blev hon bara ett år (fick benet avsparkat på bete) så vet inte säkert. Men vi var supernöjda med fölet, stor, snygg, krorrekt i sina ben och rörde sig bra. Skulle använda han igen om jag skulle betäcka.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 659
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 049
Senast: MML
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp