Coca-Cola Light vs. Coca-Cola Zero

Vilken tycker du är godast?

• Light

Röster: 13 20,6%
  • Zero

Röster: 50 79,4%

• Antal omröstningsdeltagare
    63
  • Omröstning stängd .
Tar nog helst Life eller pepsimax om jag ska ha någon light-dryck alls. Därnäst är det nog zero :p

Har slutat med dem pga de förstör tänderna mera än vad det vanliga sockret gör. Tar mycket hellre en originaldryck, pepsi just nu :love: Försöker dock begränsa mig till 1,5 liter på helgen - svåårt då det är så gott så kan hända att det blir en burk under veckan också :angel::D

Jag dricker alldeles för mkt läsk, mest pepsi max, men alltid lightvarianter.
Var mkt nervös när jag gick till tandläkaren o tandhygienisten nyligen, då jag ej varit hos tandläkaren på över 10 år.
Och de var jätteförvånade att mina tänder var så fina... trodde faktiskt de skulle kommentera mitt läskdrickande, men inte ett ord. Lite lite tandsten, inget mer.

Så hur är det eg med tänder och läsk? (idetta fallet alltså lightläsker)

Jag är storkonsument av Orginalet, men mellan zero och light väljer jag zero alla gånger. Zero tycker jag smakar som vanlig cola utblandat med vatten, men light däremot har en helt annan smak. Kan inte med den smaken så då dricker jag hellre något annat.

Om lighten förstör tänderna? Jag hade en bekant som saknade flera tänder och hon drack cola light som fan.

Min diet består typ av konstant drickande/tuggande av cola originalet och godis, och jag får ett hål kanske varannat år. Däremot är jag noga med att borta tänderna, det vet jag inte om bekanten var. Men jag kanske aldrig hade haft ett hål utan allt det söta. Det vet jag ju inte=)

Jag dricker sällan annat än mineralvatten men när jag vill ha något med ordentligt med smak tar jag en Cola Light.

ingen av dem, skulle aldrig falla mig att köpa läsk med sötningsmedel i. Ska det vara sött ska det vara rent socker.

Jag dricker alldeles för mkt läsk, mest pepsi max, men alltid lightvarianter.
Var mkt nervös när jag gick till tandläkaren o tandhygienisten nyligen, då jag ej varit hos tandläkaren på över 10 år.
Och de var jätteförvånade att mina tänder var så fina... trodde faktiskt de skulle kommentera mitt läskdrickande, men inte ett ord. Lite lite tandsten, inget mer.

Så hur är det eg med tänder och läsk? (idetta fallet alltså lightläsker)
Jag är avis :mad: Har inte haft så många hål (två-tre i mitt hela liv) men däremot har jag problem med tunn emalj, får illningar lätt. Borstar dock nog sämre än vad jag borde göra :o
Tandläkare har frågat mig om jag gnisslar tänder om nätterna (hur ska jag veta det, jag är ju inte vaken då :confused::grin:) och sedan varnat mig ifrån citronsyra (vilket typ allt innehåller :cry:), så det beror nog säkert på vad för tänder man har.
Jag vill dricka mera! :arghh::cry:

Jag är avis :mad: Har inte haft så många hål (två-tre i mitt hela liv) men däremot har jag problem med tunn emalj, får illningar lätt. Borstar dock nog sämre än vad jag borde göra :o
Tandläkare har frågat mig om jag gnisslar tänder om nätterna (hur ska jag veta det, jag är ju inte vaken då :confused::grin:) och sedan varnat mig ifrån citronsyra (vilket typ allt innehåller :cry:), så det beror nog säkert på vad för tänder man har.
Jag vill dricka mera! :arghh::cry:

Glömde lägga till att jag inte är särskilt noga med tandborstningen jämt heller. Har så trångt i munnen så det nästan är omöjligt att använda tandtråd också..
Måste ha bra kvalitet på tänderna helt enkelt ;)

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Mat Jag har nyligen blivit ägare till en Sodastream... Jag tänker mig att dra ned på mitt (och gärna makens) cola zero drickande. Jag vill...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 511
Senast: Huggorm
·
Mat Köpte den igår och den smakade absolut ingenting. Ingenting. Jättekonstigt. Nån mer som testat? Vad tycker ni? Fick jag en flaska där...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 248
Senast: Pooh
·
Hundhälsa Ja vad rekommenderar bukes samlade kunskapsbank ;)? Tassa, cocker spaniel 12 år, börjar bli åldersstel. Hon var på seniorkontroll för...
2
Svar
26
· Visningar
2 667
Senast: Cavalier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar