Coca-Cola Light vs. Coca-Cola Zero

Vilken tycker du är godast?

• Light

Röster: 13 20,6%
  • Zero

Röster: 50 79,4%

• Antal omröstningsdeltagare
    63
  • Omröstning stängd .
Om ja måste dricka Coca Cola blir det Zero men jag har Pepsi Max fantast. Dricker ohyggliga mängder...fast det är svårt att få tag på här och inte finns i alla mataffärer. Men jag har stenkoll på vilka som har och inte har :D

life är godast ^_^. var väldigt skeptisk mot den i början och den smakar väldigt mycket mer "vatten" än vanlig. men den är inte lika äckligt sockersöt som originalet, och inte lika söt som zero och light (smakar ingen skillnad på zero och light förresten.)

föredrar dock apotekarens fruktsoda eller hallondryck :d.

Jag tycker att det är enormt stor skillnad på smaken, placebo eller inte. Jag tycker att light smakar sötare, som canderelsocker uppblött i vatten.
Det är väl det surhetsreglerande medlet som skiljer dem åt och principen att light skall rikta sig mot en mer kvinnlig publik och zero mot en mer manlig kundkrets, som jag förstått. :D

Life kan ha varit det värsta jag smakat. Den smakade konstigt, och gjorde mig väldigt illamående snabbt, efter ett fåtal klunkar, på gränsen till spyfärdig. :yuck: Det är däremot bra att alternativet finns för de som vill ha det. :)

Vilken tycker du är godast, light eller zero?

Ingen av dem. Ska man mot alla odds dricka Coca-Cola ska det vara originalet. Brukar hända ett par gånger om året, så då tål man sockerchocken från en-två deciliter Cola. Lyckas aldrig dricka en hel burk, men kan som sagt några gånger om året bli sugen på att dricka.

Det var flera år sedan jag drack Light, så jag minns inte hur den smakar. Nuförtiden dricker jag sällan läsk alls eftersom det är så sött. Zero känns förvisso mindre kaloriidiotiskt än många av alternativen och jag väljer nog oftast den när jag väl dricker läsk (någon gång varannan månad) men jag skulle inte påstå att jag gillar den heller. När jag var yngre så var jag ett riktigt läskmonster men jag är otroligt tacksam att den delen av livet är över nu.

Om det ej finns Pepsi Max (:love:) så är Zero bäst!
Light funkar i nödfall med zero är mkt godare!

Men igen... Max är bäst :D

Tar nog helst Life eller pepsimax om jag ska ha någon light-dryck alls. Därnäst är det nog zero :p

Har slutat med dem pga de förstör tänderna mera än vad det vanliga sockret gör. Tar mycket hellre en originaldryck, pepsi just nu :love: Försöker dock begränsa mig till 1,5 liter på helgen - svåårt då det är så gott så kan hända att det blir en burk under veckan också :angel::D

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Mat Jag har nyligen blivit ägare till en Sodastream... Jag tänker mig att dra ned på mitt (och gärna makens) cola zero drickande. Jag vill...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 511
Senast: Huggorm
·
Mat Köpte den igår och den smakade absolut ingenting. Ingenting. Jättekonstigt. Nån mer som testat? Vad tycker ni? Fick jag en flaska där...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 248
Senast: Pooh
·
Hundhälsa Ja vad rekommenderar bukes samlade kunskapsbank ;)? Tassa, cocker spaniel 12 år, börjar bli åldersstel. Hon var på seniorkontroll för...
2
Svar
26
· Visningar
2 667
Senast: Cavalier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar