Clementiner!?!

K

Kelly

Idag när jag va ute och gick med min häst så had ejag en clementine med mig, Jag fin INTE under några omständigheter ha den ifred :crazy:
Är de farligt fö hästar att äta clementine eller hur liger det till igentligen?

Sv: Clementiner!?!

Min kompis häst fick alltid clementiner på vintern så det tror jag inte att det är:D

clementiner och apelsiner e ofarliga för hästar, har ahft en häst som älskade apelsin och nu varande äter gårna en clementin om han får

nej, det ska inte vara några problem med att ge hästen clementiner. jag känner några som brukar ge hästen det som godis.

Hm, kanske skulle testa att ge medisen clementin?! Gillar hon det så blir det fruktsallad nästa. :)

vet, men lånade bara din knapp ;)

skalet kan vara giftigt för hästar och är nog inte speciellt gott heller.

Nej clementin skal äter jag inte. Däremot så blir citronen mindre sur om man äter skalet oxå :D

Tror inte någon frukt är farlig för hästar. När min gick på finadyne senast så gjorde jag en fruktsallad att blanda det i. Gav henne alla möjliga frukter.

Tack så hemskt mycket för alla era svar :bump: :banana:
Grejjen är de at hon gillade skalet emr än klyftorna :crazy: Haha... fast de e kanske inte så lämpligt att ge henne de då :crazy: :D

Men man vet ju inte vad hästar kan stoppa i sig :smirk:

Mina hästar gillar också clementiner. De får aldrig i några stora mängder men som godis ibland. Det tror jag inte är farligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: Lovisa.E
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 057
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV