Freydis

Trådstartare
Ehhhhh...... fattar kanske långsamt, men.... hur bär jag mig åt för att citera??? Särskilt om jag bara vill citera del av text..?

:confused: :o :confused: /Freydis

Sv: Citat

Freydis skrev:
Ehhhhh...... fattar kanske långsamt, men.... hur bär jag mig åt för att citera??? Särskilt om jag bara vill citera del av text..?

:confused: :o :confused: /Freydis

Klicka på »Citat-svar« på det inlägget du vill svara på, då kommer det att stå (använder ditt orginalinlägg):
[ QUOTE=Freydis ]Ehhhhh...... fattar kanske långsamt, men.... hur bär jag mig åt för att citera??? Särskilt om jag bara vill citera del av text..?

:confused: :o :confused: /Freydis[ /QUOTE ]
Jag har lagt in mellanslag efter [ och innan ] för att du ska se hur det ser ut.

Sen raderar du den delen du inte vill ha.

T.ex så här:
[ QUOTE=Freydis ]Särskilt om jag bara vill citera del av text..?[ /QUOTE ]
vilket blir så här utan mellanslagen
Freydis skrev:
Särskilt om jag bara vill citera del av text..?

Här skriver man lämpligen sitt svar

Freydis;4596639___ Jaahaaaaaaaaaaaaaa...... Fattar!!!!! Tusen ödmjuka tack!!! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:[/QUOTE skrev:
Alla borde veta hur man citerar. Det är en bra funktion.

Men hur gör man för att få in många citat i sitt svar då?

tex, om jag vill ha in både marks och Freydis citat i mitt svar? (utan att kopiera)

Då, min kära Cronis!

Då använder man sig av sökfunktionen och söker på citat på detta forumet så får man reda på det i någon av de 10 första trådarna :angel:

Nehe jag kunde inte förståååå att du skulle svara så ;)

Alla borde veta hur man citerar. Det är en bra funktion.

Men hur gör man för att få in många citat i sitt svar då?

tex, om jag vill ha in både marks och Freydis citat i mitt svar? (utan att kopiera)

Nehe jag kunde inte förståååå att du skulle svara så ;)

Varför i hela fridens namn ställde du då frågan :rofl:

Och man kan faktiskt få med svar från andra trådar oxå om man är smart ;) :cool:

A_K_N;6624309 )()( Varför i hela fridens namn ställde du då frågan :rofl: Och man kan faktiskt få med svar från andra trådar oxå om man är smart ;) :cool:[/QUOTE skrev:
det blri dock lite krångligt för nästa citatare att få ihop svaret riktigt. Då måste man in o rota i citatet. Gör man det är det lätt hänt att nån liten sån där mongoparentes går sönder.

Mark skrev:
det blri dock lite krångligt för nästa citatare att få ihop svaret riktigt. Då måste man in o rota i citatet. Gör man det är det lätt hänt att nån liten sån där mongoparentes går sönder.

Men lär man sig hur det ska se ut så ser man genast om någon hakparentes saknas.

Jag själv väljer nästan alltid att ta bort koden till den lilla pilen som för dig till orginalinlägget om jag bara citerar ett inlägg, alternativt att jag låter den vara kvar i första delen om jag delar upp citatet i flera delar (detta gör jag för att det ska framgå exakt vad jag svarat på) :idea:

Men lär man sig hur det ska se ut så ser man genast om någon hakparentes saknas.

Så brukar

Jag själv väljer nästan alltid att ta bort koden till den lilla pilen som för dig till orginalinlägget om jag bara citerar ett inlägg, alternativt att jag låter den vara kvar i första delen om jag delar upp citatet i flera delar (detta gör jag för att det ska framgå exakt vad jag svarat på) :idea:

jag oxå göra :bump:

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

helt OT i den här tråden, men vadtusan Mark varför har du snott Toriryttarens gamla sadel och snurrat på den? :D jag blir ju helt förvirrad :rofl:

ja det kan man fråga sig :rofl:
såg bara att Toriryttaren hade bytt, och att den var uppochner, men att det var marks gamla kopplade jag inte.. :D rätt logiskt iofs...

är det nån ny trend här på buke? avatarbyte-vrida-ett-par-grader-trenden?

På samtliga frågor har jag ingen som helst kommentar. Bara vi krökandes nattugglor som vet sanningen.

Men om en vecka minus en dag är nog ordningen återställd :p

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama