Circle-sadlarna..

Segelflygarinnan

Trådstartare
Hamnade i en "diskussion" precis när jag efterlyste en cowhorsesadel att köpa.. En bekant hade en Circle L att ev sälja, och jag råkade säga att jag "ser det som en budgetsadel".. Och hon höll absolut inte med. :)

Jag har alltid sett Circle Y som originalet och alla andra bokstäver (S, L, R, A osv...) som "kopior"....

Kan nån räta ut lite frågetecken? Är dessa "budgetsadlar" eller helt okej sadlar? Hon trodde nämligen att L var den dyrare och Y den billigare. Googla lite, men hittar inget.

Sv: Circle-sadlarna..

Vad jag hittar är att Circle L är både uppfödning, tränare, westernshop med eget märke. Sadlarna lägger jag nog inte i budgetklassen direkt. L står för namnet Lave och är tydligen tyskt.

Jag har sett/ridit i ganska många Circle L. Jag hade inte köpt en ny själv för dom är ganska saftiga i nypris (var iaf när jag hade mer koll på nyinköpta Circle L men det är några år sedan) men absolut en begagnad eftersom dom tenderar att ha ganska lågt andrahandsvärde (precis som de flesta sadlar idag) -säkert mycket beroende på att många i Sverige inte känner till märket.
Plus att jag aldrig har sett en Circle L med en massa "lull lull", utan dom ser ganska alldagliga ut.

Hittar du en du gillar som passar dig och din häst tycker jag du ska slå till!

Just nu är jag faktiskt mest inne på att köpa en ny Cattleman's av Henry.... :o:d:love:

Jag hade inte köpt mig enny sadel till en 3-åring.. Mycket kan hända i kroppen fortfarande! Jag hade nog letat begagnat och väntat med nyköp några år till! Själv fick jag iår gå ner till en smalare bom på min häst efter att alltid haft full quarterbom..

Jag hade inte köpt mig enny sadel till en 3-åring.. Mycket kan hända i kroppen fortfarande! Jag hade nog letat begagnat och väntat med nyköp några år till! Själv fick jag iår gå ner till en smalare bom på min häst efter att alltid haft full quarterbom..

Jo, jag har tänkt om lite.. Ska låna den jag låna på clinicen sist och känna över den igen, så köper jag nog den istället. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka