Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och lite OTGår det verkligen att chippa så att en sugmotor får 48 extra gnäggande kusar? För jag antar att det är den vanliga 2,4 litersmotorn vi pratar om? Eller är det 2,0? Låter mycket hur som helst.
En turbomotor är lättare att chippa då man ställer upp laddtrycket på stressfläkten. Men en sugmotor, 48 häst?
Vad jag har hört/läst så är det just Mitsubishis GDI-motorer man ska tanka den dyraste av sopporna, V-power för att motorerna inte ska sota igen. Vilket är ett vanligt problem på Mitsubishis direktinsprutade GDI-motorer.ehh jag kör mestadels Mitsubishi Pajero 3,5 Gdi V6 bensinare och automat och det är ingen skillnad på att tanka 95 eller 98. Tillverkaren säger 95 dessutom, så slöseri att hiva i 98. Speciellt som det kostar sina slantar att fylla den tanken -nästan ett halvt badkar per gång och den sörplar 1,3 liter milen om jag kör snällt och gärna 1,5 om jag kör som jag vill. Måste vara något fel på min högerfot . Ändå när vi hade ecodriveutbildning och körning på mitt förra jobb så körde jag snabbast och snålast. Så får inte ihop ekvationen...
Nja sotar igen är ingen risk här Min går som en klocka och jag kör extremt mycket bil och den här dunderklumpen har 28000 mil på mätaren och det enda som hänt är att jag börjat höra lite lyftar/ventilskrammel som tystnar efter en stund, vilket är normalt enligt tillverkaren (står t o m nämnt i instruktionsboken). Tankar alltid 95 men är grymt petig med att bara ha helsyntetisk olja i samt hålla koll på växellådan. Största bekymret var högtrycksbränslepumpen i motorrummet, bilen gjorde känguruskuttar och eländet till reservdel kostade 7500:- och tog en knapp dag att byta hemma på gårdsplan då den satt skittaskigt till. Rättat till sig efter byte -något ingen av mitsubishiverkstäderna i stan varit med om som fel öht. Annars är det lite kärvande bromsok som stökat. Men motor och drivlina fungerar utmärkt utan större investeringar. Nästa bil om jag får välja -blir en likadan. Om sambon får välja så en som är betydligt bränslesnålare -fattar inte vad han menarVad jag har hört/läst så är det just Mitsubishis GDI-motorer man ska tanka den dyraste av sopporna, V-power för att motorerna inte ska sota igen. Vilket är ett vanligt problem på Mitsubishis direktinsprutade GDI-motorer.
Bör dock tilläggas att jag inte äger någon riskokare själv, så jag har ju inget att jämföra med...
asg... om sambon får välja så vill han gå lite utanför lådan i provokativt syfte och köpa Fiats fejkdodge, den stora 7sitsiga. Kommer bara inte på vad den heter, men den kostar nästan hälften av vad en ny Pajja kostar och det kan man ju leva med både att den är bränslesnålare men också att jag hinner köpa två innan jag är uppe i samma inköpspris som för pajjan. Supertrevlig att köra var den också, men ack lite liten . Försäljaren bara glodde på mig. För att inte tala om försäljaren som skulle briljera inne på Mitsubishi då jag skuttade in i nya pajeron i saluhallen.. En sån här bil har du aldrig kört -den är suverän. Ehh jag har redan en! Blev lite ilsk där .Nja sotar igen är ingen risk här Min går som en klocka och jag kör extremt mycket bil och den här dunderklumpen har 28000 mil på mätaren och det enda som hänt är att jag börjat höra lite lyftar/ventilskrammel som tystnar efter en stund, vilket är normalt enligt tillverkaren (står t o m nämnt i instruktionsboken). Tankar alltid 95 men är grymt petig med att bara ha helsyntetisk olja i samt hålla koll på växellådan. Största bekymret var högtrycksbränslepumpen i motorrummet, bilen gjorde känguruskuttar och eländet till reservdel kostade 7500:- och tog en knapp dag att byta hemma på gårdsplan då den satt skittaskigt till. Rättat till sig efter byte -något ingen av mitsubishiverkstäderna i stan varit med om som fel öht. Annars är det lite kärvande bromsok som stökat. Men motor och drivlina fungerar utmärkt utan större investeringar. Nästa bil om jag får välja -blir en likadan. Om sambon får välja så en som är betydligt bränslesnålare -fattar inte vad han menar