Chinchilla

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sheltien
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 076
S

Sheltien

Ska köpa en 4 årig chinchilla. Någon som har destta undebara djur?

Jag har två stycken, en hona och en hane. Väldigt trevliga och personliga djur!

Vad är de för färger? Jag är förtjust i violetta men det blir en grå =) Vad ger du för pellets? Jag blir lite snurrig för på endel sidor står det att man inte ska ge kanin pellets på endel står det att man kan göra det :confused: vart köper man annars speciella chinchilla pellets? Har inte sett det i våran djuraffär.

Ge inte kaninpellets! De är för feta och tyvärr inte bra alls för chillorna.
Chinchilla pellets görs av bla. Vitakraft, dessa brukar finnas i djuraffärerna. Fråga i affären, har de inte kan du alltid be dem beställa in.

Jag har en vitmarmorerad (wilson white) och en standard.

Ok, tackar. Åhh en marmorerad!! De är finast tycker jag. De ska vara kritvita med mörka öron, gud vad söta de är =)

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Undrar du ibland om din katt är arg eller bara trött? Om hästen har ont i benet? På flera håll pågår forskning med AI som ska avslöja...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Snowball
·
Övr. Djur Jag har visst blivit med en liten larv av något slag efter att jag köpte några miniplantor från Blomsterlandet. Har sett spåren av den...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka