Chihuahuatråden

Authorsandraselling

Trådstartare
Har fem hundar i varierande storlek. Kung i flocken/familjen är Douglas.

En herre i sina bästa år som gillar korv, uppmärksamhet, regera i soffan och rastgården och strövtåg på gården.

Har ni någon/några regenter i familjen? 🥹😀🐶
Resized_20240623_091603(1).webp

Jag har en pudel/chihuahua som heter Bella. 9år, 31cm och 4kg.
Smart som bara den, men med noll will to please så hon kan inte så mycket ändå. Fast inte tillräckligt smart för att det inte ska gå att lura henne att göra rätt mycket med hjälp av riktigt gott godis.
Världens dramaqueen så allt som inte är helt på hennes villkor eller som gör det minsta lilla ont resulterar i sura blickar, illtjut och om hon verkligen inte vill så sticker man fram fingrarna på egen risk.
Favoritsysslan är att stöka till alla sängar, soffor och kuddar hon kan hitta så det flyger åt alla håll och kanter.

Innan hade jag hennes kullsyster och halvsyster också, men de gick tyvärr bort båda två förra året :cry:

Jag älskar/älskade dem över allt annat, men fler chihuahuas blir det inte

IMG_3599.webp

Jag har en pudel/chihuahua som heter Bella. 9år, 31cm och 4kg.
Smart som bara den, men med noll will to please så hon kan inte så mycket ändå. Fast inte tillräckligt smart för att det inte ska gå att lura henne att göra rätt mycket med hjälp av riktigt gott godis.
Världens dramaqueen så allt som inte är helt på hennes villkor eller som gör det minsta lilla ont resulterar i sura blickar, illtjut och om hon verkligen inte vill så sticker man fram fingrarna på egen risk.
Favoritsysslan är att stöka till alla sängar, soffor och kuddar hon kan hitta så det flyger åt alla håll och kanter.

Innan hade jag hennes kullsyster och halvsyster också, men de gick tyvärr bort båda två förra året :cry:

Jag älskar/älskade dem över allt annat, men fler chihuahuas blir det inte

Visa bifogad fil 147934
Vilken sötis 🥹💖
Douglas biter bara vid kloklippning
Kanske ev om någon skulle försöka ta mat eller ben 😅

Här är Bella med sina systrar Poppy och Pärla. Poppy (svart) var hennes kullsyster och Pärla (grå) var deras halvsyster. Bellas och Poppys föräldrar var båda 50/50 pudel och chihuahua och Pärla hade samma pappa och pudelmamma
2022-07-19%20(5).webp

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderar fram och tillbaka. När en familj har olika behov av hund, hur gör man, hur tänker ni? Vi har en fem år gammal fransk...
2
Svar
33
· Visningar
2 977
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 697
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 916
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 179
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar