Chihuahuatråden

Authorsandraselling

Trådstartare
Har fem hundar i varierande storlek. Kung i flocken/familjen är Douglas.

En herre i sina bästa år som gillar korv, uppmärksamhet, regera i soffan och rastgården och strövtåg på gården.

Har ni någon/några regenter i familjen? 🥹😀🐶
Resized_20240623_091603(1).jpeg
 
Jag har en pudel/chihuahua som heter Bella. 9år, 31cm och 4kg.
Smart som bara den, men med noll will to please så hon kan inte så mycket ändå. Fast inte tillräckligt smart för att det inte ska gå att lura henne att göra rätt mycket med hjälp av riktigt gott godis.
Världens dramaqueen så allt som inte är helt på hennes villkor eller som gör det minsta lilla ont resulterar i sura blickar, illtjut och om hon verkligen inte vill så sticker man fram fingrarna på egen risk.
Favoritsysslan är att stöka till alla sängar, soffor och kuddar hon kan hitta så det flyger åt alla håll och kanter.

Innan hade jag hennes kullsyster och halvsyster också, men de gick tyvärr bort båda två förra året :cry:

Jag älskar/älskade dem över allt annat, men fler chihuahuas blir det inte

IMG_3599.jpeg
 
Jag har en pudel/chihuahua som heter Bella. 9år, 31cm och 4kg.
Smart som bara den, men med noll will to please så hon kan inte så mycket ändå. Fast inte tillräckligt smart för att det inte ska gå att lura henne att göra rätt mycket med hjälp av riktigt gott godis.
Världens dramaqueen så allt som inte är helt på hennes villkor eller som gör det minsta lilla ont resulterar i sura blickar, illtjut och om hon verkligen inte vill så sticker man fram fingrarna på egen risk.
Favoritsysslan är att stöka till alla sängar, soffor och kuddar hon kan hitta så det flyger åt alla håll och kanter.

Innan hade jag hennes kullsyster och halvsyster också, men de gick tyvärr bort båda två förra året :cry:

Jag älskar/älskade dem över allt annat, men fler chihuahuas blir det inte

Visa bifogad fil 147934
Vilken sötis 🥹💖
Douglas biter bara vid kloklippning
Kanske ev om någon skulle försöka ta mat eller ben 😅
 
Här är Bella med sina systrar Poppy och Pärla. Poppy (svart) var hennes kullsyster och Pärla (grå) var deras halvsyster. Bellas och Poppys föräldrar var båda 50/50 pudel och chihuahua och Pärla hade samma pappa och pudelmamma
2022-07-19%20(5).jpeg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 596
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med två barn (7 och 10 år) som länge tänkt skaffa hund men som inte riktigt kan bestämma vilken ras. Om vi får designa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 979
Senast: _Zacke_
·
Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 966
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 776
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp