chihuahua/am staff.

sammi

Trådstartare
har funderingar på o köpa någon/el. båda dom hundraserna..
någon som vet vart man kan hitta uppfödare, information, hemsidor mm om just dessa hundraser.

skull vilja ha lite mer fakta innan jag bestämmer mig helt och hållet.

Tacksam för svar!

Sv: chihuahua/am staff.

Oj, vilka aktivitets-mässigt olika hundar du väljer emellan!
Hur kommer det sig att det är just dom du väljer mellan?

ja.. chihuahua har jag alltid velat ha. tycker dom är mysiga, iaf dom jag har träffat. lätta hundar att ta med och så.

sen har det ju kommit upp mer o mer om am. staff och divärse sådana raser så jag har blivit intresserad genom det jag har läst, men känner att det endå är för lite för att skaffa en i nuläget.

Ja, egentligen borde ditt intresse för aktivering av hunden vara det som avgör, eftersom det är det som så tydligt skiljer terriern från sällskaps hunden.

Vavvor diskuterades här nyligen:Länk!

jo, men rädd för o motionera är jag inte, det är bara mysigt o komma ut tillsammans med sin hund.

jo, jag såg den länken, men tack iaf!

Du kanske börjar i lite fel ände.. Istället för att börja med att titta på raser kanske du kan börja fundera på vad du vill göra med hunden. Sedan kan du börja sålla bland raserna.
Ett tips bara, tror det är enklare. :)

Ja, då är det bara för dig att söka vidare efter information.
Men jag tror att amstaffen kräver lite mer än bara motion.

jo, men det har jag gjort..
och vi har haft hund i familjen hela mitt liv.
men det har varit lite "vanligare" raser som schäfer, cairn o rottis.

skulle vilja ha nått annat nu =)
och det är inte så att jag vill ha en am. staff bara för o visa upp, utan den ska gå bruks och verkligen tränas. för här i stan är det välldigt många som har dessa hundar och går runt på stan för att visa upp, men gör inget nämnvärt med dom sedan.

jo, men som jag skrev i inlägget ovanför så ska jag gå kurser och bruks och vrkligen aktivera den.

Okej. :)

Hur kommer det sig att du vill hålla på med bruks med en chihuahua?
Det går säkert, men de är väl inte så värst lämpade för bruks vad jag har förstått..

det var väl inte riktigt chihuahuan jag menade :p

eller tog du förgivet att det var det för att det inte går att använda am. staff till bruks? har ingen aning om det så det var det jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig med, eller om det är någon som har nån bra sida att läsa sig till det på?!

Jodå, amstaff går bra att använda till bruks. Jag vet inte så himla mycket om dem men det vet jag iaf. Ska leta rätt på lite länkar! :)

Frågade om chihuahuan just för att du skrev att du ville hålla på med bruks, och då förstår jag inte riktigt hur den har kommit med bland dina rasval. :)

ahaa :idea:
då fattar jag!

nej, den har alltid varit lite av en drömhund för mig. tycker dom är så söta o behändiga, kan plocka med sig dom överallt och ställer inte till med så mkt. nu låter det väl som jag är värsta lat som vill ha en behändig hund.. :p
men jag tycker dom är tuffa helt enkelt, kan inte förklara riktigt varför jag vill ha en, det bara är så! :)

vad är det du har för hund på ditt kort?

Senast ändrad:

Här är en amstaff som håller på med viltspår: Hailie

och här finns en del bra info:
amstaff

Kan skriva igen om jag hittar några fler länkar, tror jag har lagt in på favoriter på en annan dator. :)

Haha, vill du ha en behändig hund är väl amstaff lite väl stor och stark? :)
Det är min lilla engelska staff på bilden. :love:

jo, men den ska jag inte ha för behändighetens skull utan för just spår, lydnad och bruks och diverse andra kurser..

lite konstig blandning, men den funkar säkert :angel:

din hund var verkligen jättefin, var in o kolla din hemsida!

Ok, då förstår jag..

Här är en till amstaff-länk, de tränar massa olika saker: Embla & Dimma

Filiduttan här på buke har ju chihuahua, hon berättar nog gäran mer om dem. Fast det kanske hon redan har gjort, i den förra tråden som någon länkade till högre upp. :)

Åh, tackar! Tycker också hon är fin men hon är nog egentligen ganska ful enligt standarden.. :devil:

Jo jag vet, tänkte faktiskt på det när jag skrev det inlägget. :)

Menade såklart att det GÅR att hålla på med bruks, men är man väldigt bruksintresserad kanske inte chihuahua står högst på listan. ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 573
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 904
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har velat ha hund så länge jag kan minnas. Är både katt och hundmänniska, men pga allergi så kan vi inte ha katt. Hund är inga...
41 42 43
Svar
845
· Visningar
40 325
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24