Chiauaua (stavas)

Sv: Chiauaua (stavas)

Jag har en chihuahua. Hon är 2 år gammal.
Vet inte om jag har så mycket att säga om henne egentligen. Vi tränar lydnad och till våren ska vi börja med agility.
Här är lite bilder på henne. :love:
Full galopp på gräsmattan:
http://www.miracos.com/ramona/files/stacey/Staceylawnjune05.jpg

Lyckats få tag på en fågelunge:
http://www.miracos.com/ramona/files/stacey/staceywithbird.jpg

Leker med en pinne:
http://www.miracos.com/ramona/files/stacey/staceywithstick2.jpg

Nybadad:
http://www.miracos.com/ramona/files/stacey/staceyafterbath.jpg

Poserar fint den nya tröjan som min moster gjort:
http://www.miracos.com/ramona/files/stacey/Redjumper2.jpg

Jag har säkert 1000 bilder på henne. Hon är bäst i hela världen! :love:
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Åhh gud så söt:love:

Jag är jätteförtjust i chihuahor och skulle gärna äga en.. men det känns som att man blir "stämplad" som en jag-köpte-min-hund-för-att-jag-vill-bära-den-och-klä-på-den-jeanskjolar-hundägare med en sån nuförtiden:(

Upplever du något sånt?
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Upplever du något sånt?
Ibland. Men jag säger oftast inte till okända människor att jag äger en chihuahua...kommer det på tal så har jag helt enkelt bara två hundar. En liten och en ännu mindre. ;)

Jag är inte alls någon Paris Hilton look-a-like och jag tror inte att de flesta tror att jag köpte henne för att jag ville ha en accesoar, utan för att jag ville ha en liten hund helt enkelt. Jag har bara mött bra kommentarer om henne. Alla tycker att hon är söt och alla tycker att hon är så rolig. Någon gång får man försvara varför man har en tröja på hunden, men när hon börjar skaka efter en stund fattar de flesta och tycker synd om henne istället...då är jag helt plötsligt elak som inte har en tjock vinterjacka på henne. ;)

Vill du ha en chihuahua tycker jag att du ska skaffa dej en! De är Så roliga hundar. Jag har enbart haft Jack Russell innan, och har fortfarande, men chihuahuan är faktiskt lite mer rolig. :)

Ser att du bor i Falköping. Sambons föräldrar bor där och vi är ofta där och hälsar på...då med hundarna i släptåg. Du får jättegärna komma och kolla på henne om du vill se en annan chihuahua live någon gång.
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Min är väldigt livlig och nyfiken. Vill vara med på allt och gärna mitt i vad som händer. Dock är hon väldigt mammig.
Hon är känslig och man får inte vara för brysk med henne.
Men hon är världens bästa på att gosa och det är uppenbart när man träffar henne att det är en ras som är avlade för att sitta i knät och gosa.
Dock älskar hon långa promenader i skogen. Hon har en superbra näsa och skulle älska att träna sök mm. Numera har jag inte stall, men när jag hade det var hon gärna med i stallet och tog en och annan mus med om hon kom över en.
Hon äter precis allting, utom potatis i alla former och lök. Men resterande mat går ner utan problem.
 
Sv: Chiauaua (stavas)

oo dom är ju sååå söta!! :love:
Har velat haft en sälv! Men inser att jag aldrig kommer att ha råd med en ^^ så jag har lagt det på hyllan :p Fast vilka raser är det jag INTE vill ha?:eek: :angel:

ramonarunds: jätte söt va hon :D kunde dock inte se bilden med fågelungen va så nyfiken på den ^^
 
Sv: Chiauaua (stavas)

På vilket sätt menar ni dyra?? inköpspriset är ju rätt liten del av vad man får lägga ut på en hund.. och annars är väl chihuahuan billig i drift..
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Va?? Funkar det inte för er andra heller??

Jag länkar igen så får vi se om det går bättre.
http://www.miracos.com/ramona/files/stacey/staceywithbird.jpg

x1pN1mp8dKYgTHb0diaRotuWPnCjYagjjgAixs85PrDWPY5-Bm_EdDbSJKIjQAsNg9eLHcymNlbAtynPgXd3BRbPPIFuAfttpwTjviHIMr2zkE
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Tack Enya! :bow: :bow: :bow:
Bilden blev liten, men man kan nog skymta fågelungen i munnen på henne om man försöker.
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Vette tusan varför den inte blir större. På min sida hoppar den över den bilden och säger att den inte går att visa....
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Nu verkar ju de som svarat i trådan vara bra chihuahua ägare, men annars har jag reagerat på ägarna verkar tro att de inte har ben.
Ibland undrar jag om Louis Vitton väska och strasshalsband ingår i priset när man köper dem.
Blir dock glad när jag ser att det finns folk som har dem som aktiva hundar.
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Vilket kvalificerat skitsnack du kommer med!

Först och främst har jag inte min hund med mej på stan, men i vissa fall kan hon följa med på grejer där det vistas mycket folk och då kan jag faktiskt bära henne. Varför? Jo, för att folk är så djävla klumpiga och ser henne inte, så de kliver på henne.
Numera följer hon inte med på så många ställen, men på utställningar, i folksamlingar mm bär jag henne för att andra människor inte ska stå på henne.
Dessutom gillar hon att bli buren, så får frågar själv efter att komma upp ibland.

De chihuahua ägare jag känner är duktiga hundägare och ser sin hund som just en hund. Det är ett fåtal småtjejer som har chihuahuor men jag antar att det är just de man ser när man går på stan. Tyvärr!
De flesta chihuahua-ägare idag är mellan 25-35 år med ett ordnat liv, men utan barn.
 
Sv: Chiauaua (stavas)

Menar du att man inte ser många som har dem som en accessoar?
Jag talade med en uppfödare för ett tag sedan som blev nedringd av folk som vill köpa en chihuahua, men ca hälften av dem rekommenderade hon att köpa en hund i leksaksaffären istället.

Vad jag menade med mitt inlägg var inte att generalisera och säga att alla chihuahua ägare har köpt sig en utsmyckning, utan för att ev. köpare ska tänka efter vad det egentligen är de vill ha. Det är viktigt att förstå att det är en hund man köper, om än liten.

Du missade kanske att jag rosade dig och dina gelikar för att ni har en aktiv hund. Naturligtvis förstår jag att det finns situationer där det är bättre att bära hunden än att låta den gå eller att den inte orkar hur långt som helst.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
451
Senast: Milene
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 848
Senast: tuaphua
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 501
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 014
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp