Cheval Noir benskydd (eller andra förslag?)!

Sv: Cheval Noir benskydd (eller andra förslag?)!

Hur pass "lätt" kommer det in grus i de från Hööks? Mer än i ett par vanliga strykkappor?
Svår fråga...alltså skydden vart inte fulla med grus efter ett ridpass & det vart i paddock...men det det kom helt klart in lite grus...svårt att förklara...men rider man i skogen så är dom helt ok... Strykkappor brukar jag inte använda...så har inte svar på den frågan... Sedan kanske det beror på vad det sitter på för häst...hur man satt dit dom osv....tror att mina inte vart så höga bak...kanske en anledning till att dom släppte in lite grus...

Är de från hööks inget å ha alls? Har precis köpt ett par därifrån.. Ska enbart ha dem att rida i skogen med.
Då är det nog helt ok att ha....ser mitt andra svar högre ovanför..

Sitter de uppe som de ska eller kasar de ner? vrider sej?
Nja...dom sitter ganska så ok som man har satt dom tycker jag...men som sagt tycker inte att dom ger tillräcklig med stöd...men skyddar gör dom ju..

Ok...men kan ju kontakta henne i den affären & höra....annars beställer jag nog från något annat ställe...för jag tror att det blir dom...tack för länkarna..

Jag tyckte ju att Hööks släppte in lite grus vid ridning i paddock....hur är det med PC?

Ok...provar nog med en L då...för jag kollade idag & på dom från Hööks har jag M & dom räcker runt om, men är för låga....kanske en anledning till att dom släppte in grus?

Oj är Eskadrons så tunna....då vill jag inte ha sånna....det viktigaste är ju stödet....

Ja...det lutar åt Professionals Choices nu...verkar vara dom enda skydden som ger tillräckligt med stöd....

Har dessa Cheval Noir och jag är nöjd med dem. Bra passform och lätta att tvätta. Kardborren är superbra även efter några tvättar.
Hur är det med stödet?...är det bra??

Jag gillar Cheval Noir eftersom de i mitt tycke är "lagom". Inte tunna och meningslösa, inte klumpiga. Vill du ha maximalt stöd är det nog PC som gäller. Klämde på Globus i affären, och de verkar helt ok. Hööks har verkligen ingen passform...

Liknande trådar

Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: iNHALE
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Liten
·
Utrustning Jag vill ha tips på bra benskydd till en, just nu, ung häst. Hon har normalt inget behov av skydd (stryker sig inte) men jag vill gärna...
Svar
8
· Visningar
1 853
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka