Chelsea är mager!

Sv: Chelsea är mager!

Okej! :) Jag testar! Men om hon blir lös i magen av det, ska jag då sluta ge henne det direkt eller ska jag avvakta och se ifall hennes mage vänjer sig vid den maten?

KMR är mjölkersättning som man ger till små kattungar. Vill du inte att din katt ska bli ännu mer lös så prova dig inte fram! Ge henne hellre ett snällt torrfoder för känsliga magar och så ge henne köttfärs med creme freish för att få i henne mer fett. Att hålla på och byta foder fram och tillbaka är deffenitivt inte bra för små kattungemagar. RC har ett foder speciellt för perser, det är bra för känsliga magar så ger du henne det samt köttfärs så får hon bara "snällmat".

jaha! men jag har sån mjölkersättning hemma men hon har slutat med den. jag testade ge henne lite igår i en skål men hon drack bara lite och gick sedan därifrån så hon vill inte ha det mer. och jag vill inte ge henne på flaska för hon har slutat med den för ett tag sen. vill inte att hon ska vänja sig vid den igen.

Okej! :) Jag testar! Men om hon blir lös i magen av det, ska jag då sluta ge henne det direkt eller ska jag avvakta och se ifall hennes mage vänjer sig vid den maten?

Ge en liten bit mjukmat i taget, om du vill kan du även ge henne lite lammfärs och morotspuré samtidigt för att balansera upp magen. Tro mig, en katt-tarm tar mer skada av att bearbeta torrfoder än vad den gör av att bli lite lös i någon dag. Håll koll så att hon inte får diarré, blir uttorkad eller går ned i vikt.

Jag fick ett tips om att jag kunde ge henne barnmat. sån på burk. och det har hon fått en gång men hon blev JÄTTE dålig i magen så hon fick det inte igen. Jag var hos vet. med henne för 2 veckor sen och jag sa att jag tyckte hon var väldigt smal men veterinären sa att han tyckte hon hade en jätte fin form. att katter har väldigt slanka former. Visserligen är hon bondkatt och de är ju lite mindre än vissa andra katter men jag tycker fortfarande hon är för smal =( Min bästa kompis äger min katts syster. och hon är tvärtom i sin kroppsform. hon är mullig och hullig medans min katt är mager. Hon är avmaskad 2 ggr så jag tror inte det är mask.

Ge en liten bit mjukmat i taget, om du vill kan du även ge henne lite lammfärs och morotspuré samtidigt för att balansera upp magen. Tro mig, en katt-tarm tar mer skada av att bearbeta torrfoder än vad den gör av att bli lite lös i någon dag. Håll koll så att hon inte får diarré, blir uttorkad eller går ned i vikt.

Konstigt då att mina blir dåliga i magen av blötmat och mår prima i magen av torrfoder...

Konstigt då att mina blir dåliga i magen av blötmat och mår prima i magen av torrfoder...

Ja vi vet redan att vi är av olika åsikt gällande foder, och jag har också en ganska hållbar teori till varför torrfoderskatter blir lösa i magen av blötmat men jag orkar faktiskt inte diskutera med dig. Nu ger jag råd enligt det jag vet och mina erfarenheter till TS så får hon ta råden bäst 17 hon vill.

Ja visst, jag sa bara att jag tycker det är konstigt att det blir tvärt om på mina katter om det nu tarmen tar skada av att bearbeta torrfoder.

Jag har precis pratat med vet. och dom sa att kattungar definitivt inte ska ha något annat än kattungemat. dvs att den maten hon får nu ska hon inte heller äta egentligen. hon äter whiskas junior både blötmat och torrfoder. hon tycker det e jätte gott men enligt vet. skulle jag köpa riktig kattunge mat hos vet. eller i djuraffär. så då gör jag det. Men jag tackar allihopa för alla råd jag fått! jag vet i alla fall vad jag kan ge henne när hon blir äldre! :) Tack igen!

Jag har precis pratat med vet. och dom sa att kattungar definitivt inte ska ha något annat än kattungemat. dvs att den maten hon får nu ska hon inte heller äta egentligen. hon äter whiskas junior både blötmat och torrfoder. hon tycker det e jätte gott men enligt vet. skulle jag köpa riktig kattunge mat hos vet. eller i djuraffär. så då gör jag det. Men jag tackar allihopa för alla råd jag fått! jag vet i alla fall vad jag kan ge henne när hon blir äldre! :) Tack igen!
När vet sa kattungemat så menade han antagligen torrfoder. Att hon inte ska ha torrfoder för vuxna alltså.
Men det går inte att jämföra torrfoder och burkmat på det sättet. Mjau innehåller mer näring än vad torrfoder för kattungar gör.

Jag vet inte exakt vad dom menade men hon sa att jag skulle ge henne kattungemat iaf. så jag får se vad jag gör. antagligen så köper jag det. men jag testar mjau när ohn blir lite äldre! det är inte speciellt dyrt heller väl?

Jag vet inte exakt vad dom menade men hon sa att jag skulle ge henne kattungemat iaf. så jag får se vad jag gör. antagligen så köper jag det. men jag testar mjau när ohn blir lite äldre! det är inte speciellt dyrt heller väl?

Köp lammfärs och ge henne istället, rå. Det är näringsrikt.
Många vet har inte så stor koll på kattens näringsbehov verkar det som tyvärr.
Vet utgick nog från att du tänkte ge din katt torrfoder och då är det bäst med kattungemat.
Du kan ju ge båda delar om du vill. Jag ger mina ungar JW kitten torrfoder, Mjay blötmat och så rå nötfärs, lammfärs ibland.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 695
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Katthälsa En kompis till mig hörde av sig nyss. Hennes britt ligger inlagd och veterinären vet inte riktigt vad som är fel. Fick tillåtelse att...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar