Charles owen/ john whitaker hjälm

Csillag

Trådstartare
Jag ska köpa en ny hjälm och jag har redan John whitaker hjälmen och jag vill ha en lika dan. Jag har kikat på sidor från uk men hittar ingen modell som heter john whitaker. Det finns fiona, hampton, show jumper, wellington m.m. Är någon av dessa samma hjälm eller skiljer de sig mot whitaker hjälmen? Jag vågar inte köpa hjälm på nätet om jag inte vet att den kommer passa :arghh:

Sv: Charles owen/ john whitaker hjälm

Jag har för mig att "Charles Owen Wellington Classic" är samma hjälm som "Charles Owen John Whitaker", bara att den förstnämnda har snörning i stället för autograf bak och att skärmen är något rundare i formen :)

Tack! Jag misstänker det också efter att ha studerat hjälmarna på bild :)

Köp på en Engelsk hemsida och du kan spara upp emot 800-1000kr (med frakt inräknat) jämfört med att köpa den här i Sverige.
Det som är viktigt att tänka på, precis som svenska webbutiker är att läsa genom allting som rör returer, om frakt är inräknat i priset osv.

Jag säger bara ebay! Det engelska ebay, finns nya som du kan köpa direkt ur butiker på ebay. Snabbt och enkelt, framförallt billigt!

Tack för tipsen!

Jag har hittat hjälmar från uk och dem ligger i genomsnitt 1000 kr mindre i pris! :o ebay ska jag kolla!

Det hela beror ju på att Charles Owen inte längre tillverkar JW-hjälmarna. John W säljer de själv numera (men har ändrat till fulare remmar).

Jag prövade för ngt år sedan både CO och JW när jag var i Falsterbo. Även om de inte skiljer sig såå mkt i detaljerna så blev det ändå stor skillnad på mig. Jag var mkt fulare i CO-hjälmen (vilket grämde mig eftersom den var billigare :D)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
653
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: mowglieee
·
Utrustning Jag tänkte köpa en Charles Owen hjälm i modellen AYR8 med piping, men man kan ju välja alla möjliga färger. I vanliga fall hade jag...
Svar
1
· Visningar
645
Utrustning Idag köpte jag en ny hjälm, en Charles Owen Wellington Professional. Jag har på min tidigare hjälm dragit storlek 57 ( en 10 år gammal...
Svar
6
· Visningar
4 133
Senast: aleksis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka