Du kan ha rätt därEtt roligare val än kapitalförvaltningsbolag? Nu måste du väl ändå skoja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ha rätt därEtt roligare val än kapitalförvaltningsbolag? Nu måste du väl ändå skoja?
Ett roligare val än kapitalförvaltningsbolag? Nu måste du väl ändå skoja?
Hur häftigt som helst ju. Vet exakt vad för tema jag skulle ha på mina kullar (om jag vore en uppfödare).
Avanza (för den snärtiga, enkla tiken)Hur häftigt som helst ju. Vet exakt vad för tema jag skulle ha på mina kullar (om jag vore en uppfödare).
Avanza (för den snärtiga, enkla tiken)
Robur (för den stabila)
Baring (eller Bättring som autokorrekt föreslog, för den förlorade)
Nu vill jag att du börjar föda upp något
PS jag är i tråden för valpbilden.
Ja, jättesöta valpar i en vettig ras, där allt verkar ha gått bra Naturligtvis är jag här och hoppas på bilder och uppdateringarPrecis, har många spännande namn på lur...
Ursäkta för halvt trådkap. Men valparna här dock
Alltså valpbildernaIdag blir valparna en vecka gamla. Tjoho, vad kul. Just nu är de inte så mycket att se. De äter och sover och gör ifrån sig, typ. Chanel är en jätteduktig och lyhörd mamma. Hon kommer till valparna direkt när de piper efter henne.
Här är en bild på gruppmys mellan tre av valparna.
Och här är en bild på hela gänget
Här följer några individuella bilder. Detta är den svartvita tiken, Anastasia heter hon i stamtavlan. Hon är min lilla favorit hittills. Jag tror att hon kommer bli superfin. Hon är dock bortlovad till en annan kennel som ska starta med mittel då mina föräldrar beslöt sig för att behålla Azalea istället, som såklart också är fin.
Detta är Aragorn.
Aslan. Den största valpen i kullen.
Och lilla Azalea som mina föräldrar bestämde sig för att behålla själva.
Medan valparna sover får mammahund njuta av lite egentid med sin matte. Här är en bild från igår då hon var med på verandan hemma och åt lite kräftost och repeterade lite moment från rallylydnaden. Självklart är vi på höravstånd från valparna så vi hör om de vaknar och vill ha sin mamma tillbaka.
Jag kom just på att jag aldrig visat en bild på pappan. Här är han.
Men 3 veckor gamla??? Känns som att det var häromdagen du gjorde tråden. Jag har verkligen 0 tidsuppfattning
Lilla hanen verkar ha en schyst attityd.Idag blir valparna 3 veckor gamla. Jag har inte skrivit mycket om dem på sistone inser jag. I alla fall så har de utvecklats fint. Vid det här laget kan de se, höra och har en utvecklad motorik. De kan sitta, stå och går mycket omkring i valplådan. I fredags klippte jag deras klor, igår fick de första smakportionen med fast föda (nötfärs och äggula). Lite skeptiska var de, men det gick ner. Idag ska de avmaskas och få expandera sin världsuppfattning lite (med andra ord få komma ur valplådan.).
Valpbesök av folk utanför familjen kommer de få när de är fem veckor gamla.
Som vanligt är jag imponerad av Chanels modersinstinkter. Hon är ett föredöme till mamma och tar mycket väl hand om valparna. Hon är precis som jag vill att en avelstik ska vara.
Här är lite individuella bilder.
Svartvita tiken
Sobelvita tiken
Lilla hanen. Han och sobelvita tiken är mina favoriter just nu. Om han ändå hade varit tik...
Stora hanen.
Jag funderar dock på att ändra mina namnval till valparna, så därför nämnde jag dem inte vid namn den här gången.