Sampi
Trådstartare
Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina mittelspitzvalpar. Min fina lilla Chanel födde den 29 april fyra välskapta små varelser. Förlossningen var ett skolboksexempel, den var med andra ord mycket enkel och Chanel var enligt mig mycket duktig och stark. Valparna är mycket pigga, livskraftiga och av bra storlek, speciellt med tanke på att de egentligen inte var beräknade att födas förrän idag. Chanels är en mycket duktig och lyhörd mamma som tar väl hand om sina små.
Det blev två hanar och två tikar. Tikarna ska heta Azalea och Anastasia. Hanen med "vitt bälte" över ena höften heter Aslan och den sista hanen klurar jag fortfarande lite på gällande namn. En av tikarna kommer vi behålla själva, så det blir en hund ni kommer få se en del på Bukefalos framöver också.
Värt att nämna är att detta är Chanels första kull. Hon kommer få två kullar under mina föräldrars kennelnamn, det vill säga denna och en till. Sedan ska hon inte ha fler delvis då jag för egen del inte ser någon anledning att använda en tik mer än så och delvis för att vi ska syssla med lite andra tidskrävande saker.
Bild på tikarna
Bild på hanarna
Bild på alla valparna
Det blev två hanar och två tikar. Tikarna ska heta Azalea och Anastasia. Hanen med "vitt bälte" över ena höften heter Aslan och den sista hanen klurar jag fortfarande lite på gällande namn. En av tikarna kommer vi behålla själva, så det blir en hund ni kommer få se en del på Bukefalos framöver också.
Värt att nämna är att detta är Chanels första kull. Hon kommer få två kullar under mina föräldrars kennelnamn, det vill säga denna och en till. Sedan ska hon inte ha fler delvis då jag för egen del inte ser någon anledning att använda en tik mer än så och delvis för att vi ska syssla med lite andra tidskrävande saker.
Bild på tikarna
Bild på hanarna
Bild på alla valparna