Championat för Welsh Cob över D ponnymått

linnsan

Trådstartare
Kan man kvala in på det eller är det bara om de är registrerade i asvh? Isåfall, kan man registrera dem där?

Tacksam för svar!

Sv: Championat för Welsh Cob över D ponnymått

de får tävla mot andra ponnyraser så länge de e unghästar. på tex kvalite o 3 årstest

En häst eller ponnys storlek har ingenting att göra med i vilket förbund den ska registreras. En connemara som är 155 cm är fortfarande en connemara trots att den är över ponnymått, ett halvblod som är 147 är fortfarande ett halvblod och ska registreras hps ASVH.

Så därför kan du inte registrera en Welsh Cob i ASVH och den kan inte visas på ASVHs tillställningar.

Nej det vet jag. Kommer bara ihåg att jag hade kunnat registrera Araben så han kunde vara med på treårs osv. tänkte om det fanns liknande för andra varmblodiga hästar.

Delvis kl*

Men då kan hästen alltså tävla bland ponnyerna trots att den är över ponnymåttet sålänge den är unghäst?

Tack för era svar:)

Nej det vet jag. Kommer bara ihåg att jag hade kunnat registrera Araben så han kunde vara med på treårs osv. tänkte om det fanns liknande för andra varmblodiga hästar.

Delvis kl*

Men då kan hästen alltså tävla bland ponnyerna trots att den är över ponnymåttet sålänge den är unghäst?

Tack för era svar:)
Den får inte tävla mot andra ponnier utan går i egen klass i finalen. Det är bara welsh cob som får vara med på finalen som överhöjdare. Detta gäller bara 3 årstest och 4 årskvaliten! Inga andra ponnytävlingar.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Har en snabb liten fråga till alla er där ute 🙂 Är det möjligt att INTE få avslag från SvRf om att mäta om slutmätt ponny? Hon...
Svar
0
· Visningar
979
Träning Jag har en C-ponny på 140 utav rasen Welsh cob typ och tycker det skulle vara kul att köra in honom, han ställer upp på allting! Hur ska...
Svar
14
· Visningar
1 594
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025