M

MissMandis

Använder någon chambon?? Hur tycker ni att det fungerar på era hästar??
// jag :rofl:

Har haft ibland vid longering på jobebt, och har verkligen sett alla sorters hästar.

Unghästen, en numera 4. Sprang konstant med huvudet i vädret och fick en gräslig trav och vi ville ju inte spänna in våran "bäbis" för mycket... så vi satte chambonen lite löst och "plopp" så gick han riktigt trevligt (han har rätt fin trav egentligen) han längde ut på steget, vilade lite mer på det och började använda ryggen mer... :)

Sen har vi ju den lite mer erfrana hästen på 7 år... :rofl: han är ju inte klok... funkar inge vidare på gags heller (det är ju lite samma grej, trycka på nacken) i alla fall... när han känner att det trycker på nacken så börjar han trycka tillbaka, istället för att sänka huvudet och bli av med trycker... så trycker den lilla skiten tillbaka, vilket gör att han bara går och spänner sig och kör upp huvudet... han är så enveten... :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
170
Senast: Bison
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025