CH Excelsior Träns

Sv: CH Excelsior Träns

Jag tycker nog faktiskt det är lite stort i storleken.
Kvaliten är faktiskt över förventat+det var mjukt från början.:)

fullblod har ju oftast små huvuden, + att tränset är stort. Fast det kanske går att göra mkt mindre när spännena sitter i nacken? nya hål menar jag.. annars ring till Hööks imorgon så ändrar de säkert!

Tack för svaren.

Om det är stort i storleken så ska jag abslolut ringa o ändra det.

Jag funderade oxå på om det var nån skillnad när man ändrar i nacken istället.

Jag har ett sånt träns och det är ganska mjukt utom sidostyckena som envisas med att bli torra och konstiga efter varje användning :(
Kan ju dock ha fått tag i ett dåligt exemplar eftersom mina andra CHträns är helt underbara :)

Tror att jag har Cob på mitt och använder nog det mittersta hålet till min häst som har ett ganska nätt huvud så det kan nog fungera med full till ett fullblod.

// Train

Tränset är ok i kvaliten, Hade dock inte varit helt fel om det varit lite mjukare:angel:
Tycker det verkar lite "fnasigt" på vissa ställen.

Det är så typiskt, när jag skulle byta storlek på tränset så var det redan skickat, det skulle leveras den 15 mars egentligen men kommer nästa vecka istället:cool: Jättebra att det kommer tidigare men så taskigt för min del:angel:
Jaja, få väl skicka tillbaka det om det inte kommer att passa.

Till min häst var det inte stort.
Det blev sista hålet på sidostyckena, något liten nosgrimma. Käkremmen och aachenremmen passade bra.

Jag har det tränset till ett varmblod med cob huvud. Jag tycker faktiskt att det är stort i storleken, men kvalitén var faktiskt över förväntan + att det är snyggt ;)

Har fått tränset nu och provat det....det passade inte:(
Hade kanske funkat om jag gjort extra hål till käkremmarna men det skulle ju bli så fult uppe i nacken då med massa remmar så sticker upp.
Nä det får bli en sväng till deras varuhus istället, orkar nog inte skicka tillbaka det o vänta igen...
Kan man göra så föresten? Byta inne i varuhuset när det är beställt genom postorder, nån som vet??

Kvaliten tyckte jag var sådär, kändes lite plastig i fodret i nacken, men man får ju vad man betalar för;) Annars läckert.

*kl*
funderar på att köpa det bruna excelsior, men hur gör ni med tyglar? det finns inga tyglar som matchar den bruna nyansen :crazy:
köper ni i någon annan butik, vart isf?

Det måste väl finnas rätt färg i samma butik?
Jag hade dock tyglar som matchade.

Jag köpte ett par tyglar till mitt bruna träns på hööks, de passar bra! Kommer inte på vad dom heter nu men det är ett par med stolpar gömda under ett lager av läder. Kanonsköna!

Liknande trådar

G
Utrustning Behöver akut hjälp om vad jag ska göra med sadel till min lilla pålle!! :confused: Håller på att sätta igång honom efter en skada...
Svar
9
· Visningar
1 367
Utrustning Köpte ju ett nytt träns på Scandinavium, men såklart (!) var det ju alldeles för litet, nosgrimman funkade bra och gick runt utan...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: jjeg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka