CERT och CAC

Haukur

Trådstartare
Min ena grabb har ett CERT men har sen dess blivit kastrat, om jag ska ställa honom igen och sikta på att han ska bli svamp (om dom ens kan bli det som kastrater, men det borde dom väl?), måste han ta om så han tar tre CAC (visst är det tre för champion?) eller kan han tillgodoräkna sig sitt CERT så det räcker med två CAC?

Sv: CERT och CAC

Du kan inte räkna hans CAC utan han måste börja om och ta 3 CAP för att bli kastratsvamp:smirk: eller premier som det kallas.

Lycka till!:)

Aha, tack för svaret! Måste nog läsa in mig på utställeriet:angel: Var aldrig spec intresserad när jag ställde så jag gjorde bara som uppfödaren sa:angel:

Visst kan dom bli svamp (kul ord :p) även som kastrater, men då heter det Premier och är alltså inte nån svamp längre...? :D

Abbie satsar på sitt andra CAP i januari, matte är inte mycket för utställningar, så det tar drygt 1,5-2 år att plocka första titeln på henne :angel:

Hehe, va skönt med en till som inte är så snabb:angel: Ställde pojkarna för ett år sen å först nu har jag börjat fundera på att jag kanske borde ställa några gånger till för att dom ska få en flaschig titel:D

Japp :p Yogas uppfödare skrattade gott, Abbie kommer inte hinna upp i titlarna speciellt högt i den här takten :angel: Premier är väl inte så flashigt iofs, kom igen när kisse har EP (EuropaPremier), då är det riktigt flashigt. Men dit lär väl varken du eller jag hinna med våran utställningstakt :angel:

Äh, Hanoo kommer bli Europa i den ringa åldern av 14, vem har bråttom?? (Fast jag ställer ju aktivt, men är "periodare". Under dräktighet och kattungetid ställs ingen katt)

Tyvärr har Abbie oddsen emot sig att ens leva så länge, dels med tanke på rasen och dels med hennes knän. Men vi skyndar långsamt. Blir hon nerdömd nu i januari så ger vi nog upp helt. Eller snarare jag, Abbie är nog lycklig utan cert och titlar.

Hehe, jag kommer låssas att det heter svamp på kastrat också.. Nåt europa vill dom nog inte bli, tror dom är lite rasister mina missar:angel:

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar