Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

95johsv

Trådstartare
Finns det några här inne som har erfarenhet av Cerazette?

Jag har ätit Cerazette i ett år, och det fungerar inte för mig. Skumma mellanblödningar, känsla av att vara gravid osv. Gjorde ett gravtest i månaden bara för jag inte litade på dem...

Så jag fick trionetta istället, har ätit dem förut och de är bra. Fick rekomendationen att vänta till jag fick mens innan jag började med de nya.

Nu har jag varit utan i tre veckor, ingen mens, flera gravidtest som visar negativt. Vi har använt kondom efter jag slutade med pillren.

Någon som slutat med Cerazette och inte fått tillbaka mensen? Hur lång tid tog det? Jag har aldrig varit utan mens mer än två dagar efter jag gjort uppehåll för mens innan, dock är Cerazette de första jag testat där man inte har uppehåll.

Fick Cerazette eftersom jag ammade när de skrevs ut... Fick mensen innan jag började med dem, så jag vet att mensen är åter efter graviditeten.

Någon som har goda råd?
 
Sv: Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

För mig har det tagit uppåt 3-4 månader innan mensen kommit tillbaka efter Cerazette, men dels är jag helt fri från blödningar under tiden jag äter dem och dels är jag väldigt oregelbunden av naturen.
 
Sv: Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

Det tog tre månader för mig och då åt jag inte Cerazette särskilt länge.
 
Sv: Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

Jag slutade med mina cerazette mitt i en mens och fick nästa en månad senare igen.
 
Sv: Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

Jag får mens 2 dygn efter att jag tagit sista tabletten. Så på mig startar det fort. Däremot har jag ingen mens what so ever när jag äter dom. Har tagit cerazette till och från sen jag var 18-19 (26 idag).
 
Sv: Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

Tack alla goa bukare för svar!! Skönt att läsa att det kan gå såpass lång tid. Är ju van så som Disen skriver, en - två dagar efter sista tabletten...

Men då ska jag inte oroa mig mer utan bara komma ihåg kondomen :-D
 
Sv: Cerazette och Gravidtest? Vad 17???

det tog flera år för mig att få tillbaka mensen efter att ha slutat med p-pillren. :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu har jag gjort något man kanske inte "borde" göra, nämligen söka på nätet efter information om ett läkemedel (eller liknande) man...
Svar
14
· Visningar
4 538
Senast: kem
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 648
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 817
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har tagit p-piller i ungefär två månader och en gyn sa att jag bara behöver ha mens två ggr per år om jag vill, så jag har inte haft...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Azalea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp