Celine, Legano eller Facundo??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Melindanilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 860
M

Melindanilsson

Ska köpa ny sadel till min häst och tänkte vad ni har för erfarenhet av dessa sadlar, vilken ger mest stöd? Vilken är skönast? Stoppa om till ull? Vilken håller kvaliten bäst på?:)

Sv: Celine, Legano eller Facundo??

En kompis har en Facundo och hon trivs jättebra med den. Är väl en relativt ny modell så många har väl inte hunnit testa den än.

Jag fick en Facundo utprovad till min häst igår,
Jag tycker att den var mjuk och fin att sitta i, jag är ganska bortskämd med en mjuk dressyrsadel. Dessutom tycker jag att det är den snyggaste av dom =)

Jag har hört att facundon är mer som en allroundsadel? Kan ni inte lägga ut bilder? :)

jaså?
Jag kan ta en bild imorgon, iaf så tycker jag att den var bra som hoppsadel.

Det finns fina bilder om du googlar!

Facundon är ju en billigare kopia på prestige michel roberts, dvs en ren hoppsadel ;)

Leganon är en kopia på pessoa legacy.
Merina är en kopia på prestige meredith

jäklar vilka copycats dom är :grin:

Jag har en Legano till min 06:a! Supertrevlig sadel med lagom stora klossar för hoppning. Sen är det som med allt, du får vad du betalar för och inte lär lädret vara lika bra som om man hade betalt 16-20 tusen men hittills är jag nöjd.

Min häst är rak o lite överbyggd och den passar bra. Jag har en normal bom, 17,5 tum och det är den bruna som är lite rödbrun i färgen. På Celine har jag hört att de är ngt smala i bommen men det är inte den här. Normal vidd är rymlig o jag räknar med att hon ska kunna ha den även när hon gått upp i vikt ännu mer.

Valde mellan Facundon o denna men då jag behövde en rakare bom så rekommenderade ÅF Leganon. Och det stämmer ju då om det är som du skrev om kopior eftersom Pessoa är raka o Prestige böjda.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka