CDn läser inte

M

mala

Min CD-läsar/skrivare vill inte läsa skivor längre. Bränna skivor funkar men inte att läsa. Är det hela CDdelen som är kass eller kan det vara nån sladd som låssnat? Går det att laga?
 
Sv: CDn läser inte

lite svårt att säga för jag har inte min röngensyn inkopplad..

om du inte är datavan.. lämna in den.

är den gammal ? Köp ny
är den ny..? garanti
 
Sv: CDn läser inte

Magnus_J skrev:
lite svårt att säga för jag har inte min röngensyn inkopplad..

om du inte är datavan.. lämna in den.

är den gammal ? Köp ny
är den ny..? garanti

Den är ett par år gammal, 3-4 år. Den har gått knackit på det sista. Jag har beställt en ny dator som jag ska få i nästa vecka och min gamla med den trasiga CDn ska min mamma få ihop med mina gamla Simsskivor. Hon har blivit helt Simsfrälst men kan inte spela på den datorn dom har nu. Då hade man ju hoppats att CDn hade funkat på datorn också för det är ju svårt att spela utan CDspelare
 
Sv: CDn läser inte

låter ju som om den gett upp på nåt sätt.
är man lite mekarkunnig kan man ju skruva isär och kolla men..

vanliga cd brännare finns ju för ett par hundringar.
satsa på en ny..
 
Sv: CDn läser inte

mm CD-spelare slits.

Kan även att det är glapp i sladden att IDE kablen har åkt ut lite.

Annars är det bästa att köpa en ny CD-spelare eller CD-Brännare. kostar max 2-300 kr
 
Sv: CDn läser inte

Eller en DVD brännare direkt när du ändå är i shoppingtagen för 499kr :D
 
Sv: CDn läser inte

Inte helt omöjligt att det är lasern som är sliten. Rätt vanligt fenomen. Blir fortare kass om man spelar mycket skivor med dålig kvalite, t.ex. billiga cd-r-skivor, men så gammal som du säger att den är, är det inte konstigt att den kärvar. Bara att byta. Antingen byta ut lasern (men den är ju gammal, så det vore väl inte smartaste alternativet), eller byte ut hela mojängen. Tror det sistnämnda vore det billigaste. Lycka till!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
629
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
374
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
5
· Visningar
1 080
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp