Cavallo weltmeister vs Königs lady

Wysiwyg

Trådstartare
Jepp, mitt val står mellan dessa 2! Av er som provat båda, vilken tycker ni är bäst? Snyggast? Mest prisvärd? Bäst kvalité?

Sen undrar jag också hur mycket de olika märkena sjunker ned efter användning och därigenom hur mycket man ska lägga på på höjden utan att det blir helt outhärdligt även efter de satt sig? Töjjer de sig mycket på bredden också? Kanske inte går att köpa "mindre" på samma sätt eftersom man då inte får på sig dem alls, utan dragkedja?

Har Königs Lady lika hög (kanske högre?) dressyrbåge än Cavallo weltmeister? Kan man både hoppa och rida dressyr i dem, och måste man då beställa lägre skaft med tanke på att man har kortare stigläder när man rider dressyr eller går det bra att hoppa i ridstövlar som sitter ända upp i knävecket?

Hur mycket ska man lägga på i omkretsen? Jag har 36 cm runtom, men jag skulle vilja få in ridbyxor + knästrumpor i dem, hur många centimeter ska man räkna med att de tar upp?

Tacksamt om någon skulle kunan hjälpa mig :bow:
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

En sak till! :D Hur tolkar man königs måttabell? Länk

Jag har tolkat det som så att det som står överst i "bråktalet" är längden på skaften och den största siffran, den till höger är omkretsen? Men vad är då den undre? :confused:
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

En sak till! :D Hur tolkar man königs måttabell? Länk

Jag har tolkat det som så att det som står överst i "bråktalet" är längden på skaften och den största siffran, den till höger är omkretsen? Men vad är då den undre? :confused:

Måttabellen läser du av så att dom vänstra måtten är utsidan(översta)/insidan(understa) och den högra siffran är vaden..

Mät dina vader när du har ridbyxor och ridstrumpor så vet du ju extakt hur stora vaderna blir..

Königs sjunker enligt dom flesta bara lite lite...

/Magini
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

Aah, det lät ju mycket bättre än min tolkning :bow:

Någon mer? :D
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

*puttputt*

Dessutom, har funderat på att beställa cavallo från Calevo, men var hittar man måttabellen? Eller är det någonting man måste gräva fram själv? Finns ju massa storlekar på skaften, det är de tabellerna jag vill åt..
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

Prata med en återförsäljare..

Det va så jag fick veta hur man läser av tabellen på Königs stövlar. Via Grand-Prix...
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

Okey, du vet inte om tabellen finns att hitta någon annanstans?

Jag är nämligen inte så bra på varesig tyska eller engelska, och det är språken jag måste använda när jag skriver till calevo..
 
Sv: Cavallo weltmeister vs Königs lady

Tyvärr så har jag ingen aning om Cavallo tabeller men jag kan tänka mig att dom flesta återförsäljaren har en dom kan skicka till dig.. Ring eller maila...
 

Liknande trådar

L
Utrustning Nu behöver jag er hjälp i denna stöveldjungel! :-) Jag är ute efter ett par dressyrstövlar till vettigt pris. Just nu lutar det åt...
Svar
15
· Visningar
8 040
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp