Castro 895

S

Star

Ingen som har ngn information om denna hingst? Har ett sto efter honom, skulle vara intressant att veta vad han är för ngn, hittar inget ute på nätet.

Sv: Castro 895

Jag har haft en avkomma efter Castor som föddes här hemma , Castor är en skit trevlig hingst med bra temprament som han oftast nedärver till sina avkommor ..

Tror att Castor såldes till Belgien om jag kommer i håg rätt.

Det var Lene nisse Lemke tror jag det är hon heter som hade han hemma hos sig.

Castor gick till Ungern om jag inte missminner mig.

så var det ja *S* visste det var något *ovanligt * land *ASG*
var min vetrinär som sa det till mig , men jag hade i allfall gärna betäckt med han igen om han hade varit här i sverige

gick till ungern 2002.
Castor tävlades 1989-94 med segrar och placeringar t.o.m. internationell Grand Prix. I Tyskland har han 5 segrar, 4 2:a och 6 övriga placeringar i Svår internationell hoppning. 4 segrar, 13 2:a och 6 övriga placeringar i Svår samt 5 segrar, 10 2:a och 6 övriga placeringar i Msv A hoppning.
I Sverige har han placeringar t.o.m. 1,40 hoppning.

Exteriört utlåtande:
"Mycket god modell, långlinjerad. Lång väl ansatt hals, djup välliggande bog. Gott skelett, något intåad fram, i övrigt välbenad. Mycket taktmässiga rörelser i skritt och trav." Poäng: 88888=40 (10,5 år)

kan säga att de dära inåttåandet fick min madam... hon pelar så mycket inåt så ja vet inte vad.. hovis skrattar iaf...

LadySara skrev:
gick till ungern 2002.
Castor tävlades 1989-94 med segrar och placeringar t.o.m. internationell Grand Prix. I Tyskland har han 5 segrar, 4 2:a och 6 övriga placeringar i Svår internationell hoppning. 4 segrar, 13 2:a och 6 övriga placeringar i Svår samt 5 segrar, 10 2:a och 6 övriga placeringar i Msv A hoppning.
I Sverige har han placeringar t.o.m. 1,40 hoppning.

Exteriört utlåtande:
"Mycket god modell, långlinjerad. Lång väl ansatt hals, djup välliggande bog. Gott skelett, något intåad fram, i övrigt välbenad. Mycket taktmässiga rörelser i skritt och trav." Poäng: 88888=40 (10,5 år)

kan säga att de dära inåttåandet fick min madam... hon pelar så mycket inåt så ja vet inte vad.. hovis skrattar iaf...

Trevligt att få veta lite om honom!
Finns som inte så mkt fakta om han som dom andra hingstarna.. har försökt söka men gått bet, men nu fick jag ju lite svar i alla fall :)
Tror faktiskt inte min är inåttåad inte mycket isof för har inte tänkt på det, har för mej hon är korrekt i frambenen i alla fall :)

va har din för stam på mammans sida då?

gonkan skrev:
Jag har haft en avkomma efter Castor som föddes här hemma , Castor är en skit trevlig hingst med bra temprament som han oftast nedärver till sina avkommor ..

Tror att Castor såldes till Belgien om jag kommer i håg rätt.

Det var Lene nisse Lemke tror jag det är hon heter som hade han hemma hos sig.

Okey, vad trevligt, min har också ett rätt stabilt temperament :) Finns ju självklart lite humör i henne också, men det måste dom få ha :) Va har den för stam på mammans sida då?

gonkan skrev:
så var det ja *S* visste det var något *ovanligt * land *ASG*
var min vetrinär som sa det till mig , men jag hade i allfall gärna betäckt med han igen om han hade varit här i sverige

Det finns fryst s efter honom!! :banana:

Senast ändrad av en moderator:

En kompis fick en avkomma e honom som idag går 1,50-hoppning. Hon är 8 i år tror jag och har gått årgångsfinalerna både i Falsterbo och Flyinge. Ett snyggt långbent sto som hoppar kanon. Mamman är e Maraton.

/C

jo jag vet men jag har ett gammalt sto (24år ) och då vill jag inte använda fryst sperma..
Mitt sto är efter Gaspadin ff Gaspari , mf svenör (fullblod) finns ju då även utrillo i mamman med då ju så det är gammal stam och hon är ju inte ett av de lugnaste sona om man säger så *S* nu vid 24 år ålder har hon fått föl igen (hade föl förra året med) och kan tala om att jag kan knapp le henne utan kedja *S* så nog är hon still going strong , man kan inte tro att hon är så gammal ens om man ser henne.

På tal om inåttåade så tror jag nog att min avkomma var det lite också men inte så mycket då han alltid har fått 8 på bena när han har blivit visad... Han är en väldigt trevlig typ och de som köpte honom vet jag är dödsnöjda med han i allafall.

mitt sto är u: zorya ue: gulliver om ja inte minns helt fel.. reservation för stavning på mamman... :o

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Roheryn
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30