Careful avkommor?

T

tingsek

Funderar på val av hingst och tycker att Careful är intressant. Har dock inte sett några avkommor efter honom på 3års test osv, har inte han varit i avel i Sverige i 5-6 år? Någon som vet mer?
 
Sv: Careful avkommor?

Jag har sett några Careful avkommor och alla har varit väldigt snygga.
Fölet som föddes på Stuteriet 2008 rörde sig riktigt bra och när vi släppte ut henne i ridhuset andra dagen så började hon hoppa 70 cm studsen som stod i ridhuset fram och tillbaka vi fick snabba oss att lägga ner allt men hon fortsatte att hoppa bommarna och jäklar vad hon kunde hoppa.

Ska bli kul att se hur det går för dem på 3årstesten i år.
 
Sv: Careful avkommor?

Drar upp denna igen då jag gärna vill se lite andra Careful-avkommor!

Har själv en 08 med Diaghlyphard som morfar, ren fullblodsmamma. Hon är bara 156, men det bekymrar henne inte så mycket. Tänker alltid framåt, väldigt positiv och otroligt smart. Lär sig jättefort och gör sällan fel två gånger. Hon kan få lite attityd om man går emot henne, men sen så är hon ju både ett sto och en Diaghlyphard också ;) Hon har tävlat upp till 110 och tanken är att hon ska bli fälttävlanshäst nu.

En liten film. Har bara haft henne några månader och hon är ju ganska grön. Tycker hon rör sig så lätt på något sätt.
https://www.youtube.com/watch?v=f-c_87L6Fdc
 
Sv: Careful avkommor?

Äsch det var den jag menade ;) satt och spanade in chatender medan jag skrev...
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp