Cardento-Anart-Amadeus-Gaspari

FT_ryttare

Trådstartare
Vad kan man vänta sej av den stamme??

Den borde kunna hoppa tycker jag eller.... ? ;)
Cardentos avkommor har ja träffat en hel del o trivs med dom men hur är de med resten av stammen. där har jag ingen stor koll så information vore intressant.

Självklart är allt individanpassat men i tävlingssammanhang,avelssammanhang.. hur verkar stammen?

Sv: Cardento-Anart-Amadeus-Gaspari

Den borde kunna hoppa!

Anart gick svår internationell hoppning med Peter Eriksson.

Amadeus tävlades inte så vitt jag vet, men hans helbror Unikum fick åtminstone tre avkommor i svår fälttävlan där flera tävlade internationellt.

Gaspari behöver kanske ingen presentation? Svår internationell dressyr med avkommor på samma nivå, däribland Piaff 399 med dubbelt OS-guld både individuellt och i lag. Han lämnade även flera svårklasshästar i hoppning, bl a Imperator som Peter Eriksson red i OS -84.

Jag tycker den verkar bra... kan bero på att jag själv försökte få mitt Anart-sto dräktig med Cardento men det vill sig inte så jag fick byta hingst.

Men eftersom jag har ett Anartsto så är jag rätt insatt i hans avkommor och de allra flesta hoppar bra och de är okomplicerade hästar. Väldigt snälla att hantera och rida. Mitt sto är inget undantag hon har alltid haft väldigt lätt för sig i hoppning, kommer tex alltid rätt oavsett hur piloten styr ;).

intressant att höra mera om stammen.

detta sto verkar väldigt snäll o nyfiken. ingen som sätter sej på tvären. Sen är hon väldigt rå så lite brydd o känslig inför nya saker men lugnar sej snabbt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 449
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb OJ, det här blev långt. Sen ungefär ett halvår tillbaka har jag ett nytt jobb som projektledare inom ett område jag inte har någon... 2
Svar
38
· Visningar
4 351
Senast: Lingonris
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 598
Senast: Keb71
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har... 2
Svar
27
· Visningar
4 217
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka