capitol blod, hingst alternativ

fridshem

Trådstartare
Söker hjälp från er, måste göra hingstbyte.
Önskan är att få Capitol blodet, samt helst en hingst som lämnar lättare, högställd typ. Gärna bra storlek och galopp.
Dräktighetsprocent av stoooor vikt.
Här i Sverige finns utbud som Sheraton, Corporal, Cartier, Click and Cash. Har även funderingar på att chansa på fryst på Chairman På Silla. Önskar nu hjälp av er för och emot gällande dessa hingstar utifrån vad jag "önskade". Eller har jag glömt något bra alternativ. Utlandshingstar går tyvärr bort i detta skede om de inte har fantastisk dräktighetsprocent på skick hit till Sverige. Gärna kommentarer från er som har avkommor från dessa hingstar i stallet :-)
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

KL

Moderatorn påminner om att det inte är tillåtet att göra reklam för sin egen hingst.
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Common Sense har ju både capitol och Contendro I. Han har dessutom i år visat att han verkligen duger till att göra treårstestbebisar!
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

KL

Moderatorn påminner om att det inte är tillåtet att göra reklam för sin egen hingst.

Och jag kan upplysa moderatorn att hingsten inte är i min ägo och inte heller har varit så sedan oktober månad. Jag har inget som helst ägareintresse av Centesimo I, utan tycker bara att han passade beskrivningen på vad för hingst som efterfrågades.
Det här kan väl ändå inte strida mot forumets regler? För i så fall så kan ju ingen människa skriva något positivt om någon hingst? Eller är det så att ni diskriminerar oss som yrkesgrupp?
För det skulle ju inte kännas helt ok...
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Googlar man på hingsten du föreslog får man upp att den är i din ägo.

Man kan skriva positivt om alla hingstar man själv inte är inblandad i. Det är det många som gör här. Det är också många här som är hingstägare/hållare och som inte skriver om sina hingstar.

Givetvis handlar det inte om diskriminering utan om att förhindra reklam och marknadsföring enligt med forumets regler.

Anser du att forumets regler är fel kan du kontakta Gunnar för att diskutera en ändring.

Görel - moderator på avel
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Googlar man på hingsten du föreslog får man upp att den är i din ägo.
Görel - moderator på avel

På min hemsida och företagets Facebooksida står det klart och tydligt att Centesimo I är såld till Leif Segorp, och det står även på Hingstar online på tidningen ridsports hemsida där han har annonserat ut honom till avel.
Vad andra skriver på olika sidor är inte inom min kontroll att ändra eller påverka, lika lite som era regler här på bukefalos.
Vad gäller att kontakta gunnar så har jag vid ett flertal tillfällen försökt att kontakta honom genom de kontaktvägar som ni redovisar här på sidan, han har inte svarat en enda gång.
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

På ettstolicens stående i Sverige finns också Canvas Plus (Cardento-Cortez). Dock inte så stor själv, har inga avkommor än så svårt att veta vad han lämnar.
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Googlar man på hingsten du föreslog får man upp att den är i din ägo.

Man kan skriva positivt om alla hingstar man själv inte är inblandad i. Det är det många som gör här. Det är också många här som är hingstägare/hållare och som inte skriver om sina hingstar.

Givetvis handlar det inte om diskriminering utan om att förhindra reklam och marknadsföring enligt med forumets regler.

Anser du att forumets regler är fel kan du kontakta Gunnar för att diskutera en ändring.

Görel - moderator på avel

Fast det är ju inte reglerna som är fel, utan du som tillämpar dem fel, ifall du ändrar regeln till att man inte får skriva om hingstar man någon gång ägt. Det är ju rimligt att tro att tidigare ägarförhållanden kan komma upp när man googlar, så om du ska använda den metoden får du kanske vara lite källkritisk eller åtminstone kolla datumen på de sidor du får upp, om du vill tillämpa forumets regler och inte dina egna.

Man måste väl kunna skilja på forumets regler, och de regler enskilda moderatorer hittar på själva? Det hjälper ju inte att Gunnar ändrar regler, om den regel du tillämpar inte är skriven av honom utan av dig själv. Dina egna forumregler kan ju bara du ändra, eftersom det är du som har hittat på dem.
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Tack för tips, hade glömt Canvas Plus, tittade på honom förut. Någon som sett honom live? Common Sense verkar också lämna bra och förståndiga, har en jätte trevlig e - honom här hemma på gården. Men han ger inga nätta hästar va?
Bra tips :-)
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Jag tror nog att Common Sense ger hyffsat lätta hästar.

Generellt sett så är ju inte Capitol den som ger de allra vackraste och lättaste avkommorna, iaf inte de jag sett med Capitolblod, dessutom så brukar det sägas att de utvecklas långsamt.
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Sant det du säger om Capitol och nedärvningen, men vill verkligen ha blodet. Så letat efter det i hingstar med mer lätthet. Här ju provat få dräktigt med Indoctro och han lämnar ju både stort och litet. Common Sense fölet som går hemma här, är jätte bamsig och rejäl, men snygg och bra rörelser samt underbart temperament.
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

jag förstår att du vill åt blodet ;)

Jag skulle ta Boss eller Common Sense. Sen beror det naturligtvis lite på stoet stam..
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Både Canvas och Common Sense har jag jobbat med en del när jag jobbade i utbildningsstall. Canvas har jag ridit in. Jag tycker han har fin modell, väldigt lätt och en av de få Cardento-avkommor som faktiskt är vackra ;)
Vi har haft en del avkommor till Common Sense också, de är inga stora långbenta direkt, men inte tunga. Kvicka och lätta, "gummibollar".
 
Sv: capitol blod, hingst alternativ

Stoet är en Cagliostro - Maximus inte hög, men rejäl. Lite old fashion i modellen
 

Liknande trådar

Avel Nu har det blivit klart att jag skall köpe ett fullblodssto e Miami Spring ee Gay Fadango, och tanken är att jag skall betäcka henne...
Svar
14
· Visningar
2 203
Senast: neve
·
Avel till mitt sto. Jag har funderat lite fram och tillbaka men vet inte vilka utav hingstarna som är det "bästa" valet, så hoppas på lite...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 080
Senast: Pretty one
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 741
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp