Rialavargen
Trådstartare
Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka:
Befintligt kamerahus: typ den billigaste varianten av Canons EOS. Till det ett billigt teleskopobjektiv och ett objektiv som följde med kamerahuset vid köpet. Det jag fotar är sport, ibland på längre håll ibland på lite närmre håll.
Inköp:
Befintligt kamerahus: typ den billigaste varianten av Canons EOS. Till det ett billigt teleskopobjektiv och ett objektiv som följde med kamerahuset vid köpet. Det jag fotar är sport, ibland på längre håll ibland på lite närmre håll.
Inköp:
- En av de kamerahus jag har kikat på har wifi-adapter vilket enligt flera ”fungerar sådär”. Eftersom jag kör över runt 300 bilder åt gången till mobilen, så är det viktigt att wifi funktionen fungerar klanderfritt. Jag får högt blodtryck av it som inte fungerar… De kamerahus som har inbyggd wifi adapter fungerar klanderfritt har jag hört. Fördelen med detta val är att det är samma sensor så jag kan använda befintliga objektiv.
- Det andra kamerahuset jag har kikat på har wifi inbyggt, men fullformat på sensorn. Vilket betyder att jag inte kan återanvända mitt teleobjektiv till denna kamera. Jag kan fortsätta att använda min billiga Canonkamera och de två objektiven jag har till den på middagar/släktträffar etc.
- Ett tredje alternativ är att gå över till Nikon. Jag har aldrig använt Nikon och är lite nyfiken på deras kameror. Är alternativt två ett bra alternativ så kan ju även alternativ 3 vara att föredra.
- Hur tänker ni kring att köpa begagnade objektiv?